Kupci na crnim listama: Varaju, jedu, prebacuju jaja...

author author
HINA , Nikola Kojić
27. pro. 2014. 13:08
>
13:22
ducan_potrosnja_trgovina_blagajna_n1
N1 | N1

Iz Regionalne organizacije za zaštitu potrošača (ROZP) upozoravaju kako je čak 97 posto prodavača u trgovinama na malo od strane kupca doživjelo prijevaru ili pokušaj prijevare.

[caption id="attachment_942177" align="alignnone" width="750"]

Jedu po trgovinama, varaju na vagama, potajice prebacuju jaja...

"Najprije tu je varanje kod vaganja proizvoda. Napunjenu vrećicu potrošač drži u ruci i spušta na vagu samo do njemu prihvatljive težine, te u tom trenutku uzme naljepnicu s težinom i cijenom. Ili pak napunjenu vrećicu stavi na vagu, ali rukom podiže postolje vage dok ne dobije prihvatljivu težinu i tada uzme naljepnicu. Također, čest je slučaj i da kupac vagne sadržaj u vrećici i uzme naljepnicu, pa potom dopuni sadržaj vrećice ili napuni vrećicu s proizvodom, ali uzme naljepnicu za sličan proizvod niže cijene. U ovom sektoru problem je i zabranjena degustacija kod sušenog i kandiranog voća u rinfuzi, peciva i slatkiša. Po ulasku u trgovinu potrošač prvo navrati do sušenog ili kandiranog voća u rinfuzi, uzme šaku voća i jede uz razgledavanje ostalih proizvoda i tako čak nekoliko puta prilikom jednog posjeta trgovini. Ili potrošač uzme pecivo, manji slatkiš ili sladoled, pojede do kase i ne pokaže naljepnicu da je uzeo isto", prenose iz ROZP-a.

Dodaju i kako se, prema svjedočanstvima prodavača, trgovci varaju i unošenjem prazne ambalaže.

"Potrošač unese praznu ambalažu za jaja od branda druge trgovine, potajice prebaci jaja iz druge kutije u trgovini u svoju kutiju i na kasi tvrdi da je ta jaja donio sa sobom iz druge trgovine. Ili pak potrošač unese praznu kutiju proizvoda iz druge trgovine na kojoj je naljepnica s cijenom iz te trgovine i zamijeni sadržaj, tvrdeći na kasi da je to kupio u drugoj trgovini", objašnjavaju iz ROZP-a.

Iako Zakon o zaštiti potrošača ne predviđa crnu listu loših kupaca sklonih varanju i krađi, 87 posto prodavača ispitanih u sklopu ove ROZP-ove ankete izjasnilo se kako njihova trgovina ima takvu listu. Kako prema njoj postupaju - nije specificirano, no doznaje se kako je običaj da se potrošačima koji su jednom uhvaćeni u krađi ili prijevari u trgovini onemogućuje daljnja kupnja u objektu, te da su prodavači od poslodavaca upućeni da potrošača s crne liste, ako ga prepoznaju, odmah isprate iz prodajnog prostora bez mnogo objašnjavanja, piše Glas Slavonije

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama