Njemački automobilski koncern Volkswagen (VW) najavio je u utorak da u Hrvatskoj besplatnim servisom radi uklanjanja nepravilnosti pri korištenju softvera za optimiziranje dušikovih oksida biti obuhvaćeno 26.457 vozila.
VW u svom priopćenju navodi da intenzivno radi na razjašnjenju nepravilnosti koje su uzrokovane korištenim softverom za optimiziranje dušikovih oksida (NOx) kod dizelskih motora te užurbano radi na mjerama za poboljšanje emisije ispušnih plinova pogođenih dizelskih vozila, kako bi nadležnim tijelima već u listopadu ove gdoine prezentiralo rješenja.
Kako se dalje navodi, u VW-u izražavaju žaljenje što su ovi događaji s emisijom ispušnih plinova kod dizelskih vozila poljuljali povjerenje kupaca i jamče da će učiniti sve da ponovno i u potpunosti zadobiju njihovo povjerenje.
Navode i da sva nova vozila EU6 iz Volkswagen koncerna koja se trenutno nalaze u ponudi u Europskoj uniji nisu pogođena ovom problematikom i ispunjavaju zakonske zahtjeve i ekološke standarde. Isključivo su vozila s dizelskim motorom tipa EA 189 EU5, s 3 i 4 cilindra, zapremine 1,2 litre, 1,6 litara i 2 litre pogođeni softverom koji optimizira dušikove okside (NOx) prilikom ispitivanja (NEFZ).
Internom provjerom utvrđeno je da se od ukupno 11 milijuna vozila tog koncerna diljem svijeta, servisnom mjerom u Hrvatskoj biti obuhvaćeno ukupno 26.457 vozila. Od toga je na VW-ova osobna vozila odnosi 14.230, na gospodarska 2.564, na marku Audi 2.517, Seat 836, te Škoda 6.310.
Troškove servisa snosit će koncern, a za kupce će biti potpuno besplatan.
Iz VW-a još uvjeravaju kupce da mogu biti potpuno sigurni da navedena problematika ni na koji način ne utječe na sigurnost i mobilnost njihovog vozila, te da su sva vozila tehnički sigurna i spremna za daljnje korištenje bez ikakvih ograničenja.
Najveći svjetski proizvođač automobila, koji je u prvom polugodištu po broju prodanih vozila pretekao japansku Toyotu, našao se pod pritiskom proteklih tjedana otkako je američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače. Zbog toga Volkswagenu u SAD-u prijeti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i niz drugih zemalja.