Čak 80 posto Hrvata odvaja otpad, a gotovo pola ih je spremno platiti više za ekološki uzgojen proizvod
Istraživanje Mastercarda pokazuje da je gotovo svaki drugi Hrvat spreman odbaciti proizvode koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.
Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovica uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu. Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju financijsku uštedu. Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom prošle godine.
Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti. Iznadprosječno su upoznati muškarci (26 posto) u odnosu na žene (21 posto), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28 posto) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34 posto).
Hrvati spremni platiti više za eko proizvode, a cijene i društveno odgovorne brendove
Podaci pokazuju i da su Hrvati spremni platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja (43 posto), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42 posto). Štoviše, čak 40 posto ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente.
Nešto je manje građana (37 posto) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33 posto), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine. Osjetljivost na temu održivosti dočarava i podatak da bi 45 posto građana prestalo kupovati proizvode branda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.
Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra čak 85 posto ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti.
Fer odnos prema kupcima važniji nego ekonomska snaga firme
Čak dvije trećine građana smatra da im je za procjenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima nego ekonomska snaga same tvrtke.
"U Mastercardu smo odlučni ubrzati prelazak na održivije materijale i do 2028. potpuno izbaciti plastiku izrađenu od primarnog PVC-a iz naših platnih kartica. Ovo je dio naše predanosti očuvanju okoliša i dokaz koliko ozbiljno shvaćamo održivost. Vjerujemo da održivost više nije samo trend, već ključan faktor u odlukama potrošača," istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. "Promjena je moguća, a svi – od potrošača do poslovnog sektora – imaju važnu ulogu u stvaranju održivije budućnosti."
Među raznim aspektima održivosti, građanima je najvažniji odnos prema zaposlenicima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi.
O istraživanju MasterIndex
Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u studenom 2024. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.000 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
O kompaniji Mastercard
Mastercard pokreće gospodarstva i osnažuje ljude u više od 200 zemalja i teritorija širom svijeta. Zajedno s našim klijentima gradimo održivo gospodarstvo u kojem svi mogu napredovati. Podržavamo širok raspon digitalnih načina plaćanja, osiguravajući sigurne, jednostavne, pametne i dostupne transakcije. Naša tehnologija i inovacije, partnerstva i mreže zajedno omogućuju pružanje jedinstvenog skupa proizvoda i usluga koji pomažu ljudima, tvrtkama i vladama ostvariti svoj najveći potencijal.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare