Čak 80 posto Hrvata odvaja otpad, a gotovo pola ih je spremno platiti više za ekološki uzgojen proizvod

author
N1 Info
21. sij. 2025. 10:21
Man,Selecting,Fresh,Vegetables,In,Grocery,Store,,Holding,Orange,Basket,
Mastercard | Mastercard

Istraživanje Mastercarda pokazuje da je gotovo svaki drugi Hrvat spreman odbaciti proizvode koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.

Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovica uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu. Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju financijsku uštedu. Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom prošle godine.

Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti. Iznadprosječno su upoznati muškarci (26 posto) u odnosu na žene (21 posto), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28 posto) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34 posto).

Hrvati spremni platiti više za eko proizvode, a cijene i društveno odgovorne brendove


1737451215-MasterIndex_odrzivost-2-1024x683.jpg
Mastercard | Mastercard



Podaci pokazuju i da su Hrvati spremni platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja (43 posto), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42 posto). Štoviše, čak 40 posto ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente.

Nešto je manje građana (37 posto) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33 posto), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine. Osjetljivost na temu održivosti dočarava i podatak da bi 45 posto građana prestalo kupovati proizvode branda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.

Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra čak 85 posto ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti.

Fer odnos prema kupcima važniji nego ekonomska snaga firme


1737451210-MasterIndex_odrzivost-3-1024x683.jpg
Mastercard | Mastercard



Čak dvije trećine građana smatra da im je za procjenu kompanije važnije transparentno poslovanje i fer odnos prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima nego ekonomska snaga same tvrtke.

"U Mastercardu smo odlučni ubrzati prelazak na održivije materijale i do 2028. potpuno izbaciti plastiku izrađenu od primarnog PVC-a iz naših platnih kartica. Ovo je dio naše predanosti očuvanju okoliša i dokaz koliko ozbiljno shvaćamo održivost. Vjerujemo da održivost više nije samo trend, već ključan faktor u odlukama potrošača," istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. "Promjena je moguća, a svi – od potrošača do poslovnog sektora – imaju važnu ulogu u stvaranju održivije budućnosti."

Među raznim aspektima održivosti, građanima je najvažniji odnos prema zaposlenicima i zaštita ljudskih prava, uvažavanje različitosti i nediskriminacija, što naročito ističu mladi.

O istraživanju MasterIndex


Online istraživanje MasterIndex u Hrvatskoj u studenom 2024. za kompaniju Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.000 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

O kompaniji Mastercard


Mastercard pokreće gospodarstva i osnažuje ljude u više od 200 zemalja i teritorija širom svijeta. Zajedno s našim klijentima gradimo održivo gospodarstvo u kojem svi mogu napredovati. Podržavamo širok raspon digitalnih načina plaćanja, osiguravajući sigurne, jednostavne, pametne i dostupne transakcije. Naša tehnologija i inovacije, partnerstva i mreže zajedno omogućuju pružanje jedinstvenog skupa proizvoda i usluga koji pomažu ljudima, tvrtkama i vladama ostvariti svoj najveći potencijal.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama