Američki prehrambeni div Coca-Cola izvijestio je u utorak o znatno većem prihodu u četvrtom tromjesečju 2022. godine zahvaljujući podignutim cijenama koje su nadoknadile skromno povećanje prodaje.
U razdoblju od listopada do prosinca neto operativni prihod Coca-Cole porastao je sedam posto, na 10,13 milijardi dolara, poduprt 12-postotnim povećanjem cijena. Obujam prodaje koncentrata porastao je dva posto.
Organski prihod poskočio je 15 posto, dok se obujam prodaje smanjio jedan posto zbog obustave poslovanja u Rusiji koje je zasjenilo snažan rast u Brazilu, Indiji, Velikoj Britaniji i Meksiku.
U takvim je uvjetima prodaja u skupini tržišta u razvoju i onih u nastajanju smanjena za nekih dva posto.
Neto dobit smanjila se u četvrtom tromjesečju 16 posto, na 2,03 milijarde dolara ili 47 centi po dionici. Kada se isključe jednokratne stavke, usporediva dobit po dionici iznosila je 45 centi, kao i u posljednjem tromjesečju 2021.
Coca-Cola je s PepciCom gotovo uspostavila duopol na globalnom tržištu gaziranih pića pa je bez većih teškoća podigla cijene u proteklih nekoliko kvartala kako bi amortizirala više troškove prijevoza, robe i rada.
U listopadu upozorili su na naznake da inflacija uzima sve veći danak na kupovnoj moći građana, posebno u Europi, koji se pojačano okreću jeftinijim markama sokova i flaširane vode.
U ovoj godini Coca-Cola očekuje sedam do osam posto veći organski prihod. Usporediva dobit pod dionici trebala bi porasti četiri do pet posto prognoziraju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!