Financijski stručnjak otkrio što bi bilo korisnije od zamrzavanja cijena

author
N1 Hrvatska
17. sij. 2025. 20:25

Financijski stručnjak Hrvoje Japunčić gostovao je u Pregledu dana kod naše Nine Kljenak gdje je komentirao najavu povećanja popisa proizvoda s ograničenim cijenama.

Japunčić smatra da zamrzavanje cijena proizvoda nije najbolji put u borbi protiv inflacije.
"Uopće to zamrzavanje ovih 50 ili prijašnjih 30 proizvoda ne doprinosi mogućnosti da ljudi s nižim ili niskim dohodcima ili s mirovinama si mogu priuštiti potrebite stvari u domenama hrane i energetike, koje čine najveći dio njihovih mjesečnih troškova", kazao je.

Naveo je što smatra da bi bio bolji način.

"Kroz programe indirektnih i direktnih subvencija za čiji izvor se upravo koristi porez na dodanu vrijednosti - to je puno kvalitetniji put", ističe Japunčić.

"Mislim da je puno bolja stvar poticati konkurentnost i kvalitetu. Znači da mogućnosti agencija ili ustanova koje prate sve te robe i proizvode koji jesu u trgovinama da su zadovoljavjuće kvalitete, da imaju sve one potrebne supstance, koje često znamo usporediti da kvaliteta u našim trgovinama nije kao što je u mnogim drugim zemljama europske zajednice" dodaje.

Japunčić se osvrnuo na zabilježen pad u industrijskoj proizvodnji.

"Mislim da smo svjedoci da utjecaj i značenje naših najvećih glavnih trgovinskih partnera, Njemačka, Austrija i Italija, kod njih ukupno stanovište ekonomsko nije u toliko pozitivnom ozračju. Kroz narudžbe roba, smanjene narudžbe, roba, usluga, to se tiče i naše predstavnike indsutrije", rekao je Japunčić.

Ne trebamo očekivati crni scenarij?


Bez obzira na takvo stanje, Japunčić poručuje da ne očekuje crni scenarij.

"Smatram da će Europska centralna banka nastaviti politiku smanjivanja kamatnih stopa. Izvori financiranja i za potrebe obrtne i investicijskih sredstava će ipak biti dostupniji. To će biti onaj jedan kotač koji će u ovoj godini, pogotovo u drugoj polovici ove godine, malo preokrenuti trendove", tvrdi.

Premijer Andrej Plenković se pohvalio kako su oni smanjivali PDV na određene proizvode, ali trgovci to nisu poslušali na način da su oni u konačnicio spustili cijene.

"To je bio dobar potez, ali u konačnici nije evoluirao. Mi nemamo dovoljno dobro razvijenu jačinu tih potrošački udruga ili specijalnih agencija, ustanova, nekoga tko bi baš davao taj jedan javni publicitet i ukazivao kroz javne medije i društvene mreže da smo svjedoci da ako je već dolazilo do smanjenja poreza, zašto onda nije bilo toliko razlike smanjenja u samoj cijeni koštanja u trgovinama", istaknuo je Japunčić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama