"Najviša redovna maloprodajna cijena nije fiksna i u redovnoj prodaji cijene mogu, i bilo bi poželjno, da budu i niže", ističe ministarstvo.

Ponavlja da se prilikom određivanja ograničene cijene (najviše maloprodajne cijene u redovnoj prodaji), vodilo računa o više faktora i to nakon konzultacija sa svim dionicima u lancu opskrbe.
Ministarstvo navodi da su pritom uzeti u obzir i mali dućani, a ne samo diskonteri i najveći trgovački lanci. Također, uzeta je u obzir održivost poslovanja u malim, ruralnim mjestima i na otocima.

"Cilj ove odluke je obuzdati daljnji rast cijena"


"Cilj ove odluke je obuzdati daljnji rast cijena, uz očuvanje stabilnosti opskrbe i sprečavanje nestašice proizvoda na policama", kaže se u priopćenju Ministarstva gospodarstva.

Za novih 40 proizvoda s liste kojima je propisan raspon gramaže, primjerice kave od 400-500 grama, propisana najviša maloprodajna cijena odnosi se na gramažu od 500 grama, a ako je gramaža pakiranja između 400 i 500 grama, preračunava se tako da se množi količina s cijenom.

Tako je najviša maloprodajna cijena za manja pakiranja od 500 grama u konačnici manja. Isto je i sa čašicom jogurta ili kiselog vrhnja.

Nadalje, kod primjerice, pšeničnog kruha, maksimalna cijena po kilogramu iznosi 1,50 eura, što znači da cijena štruce od 500 grama ne smije prijeći 75 centi, ali ne znači da cijena ne može biti i niža.

Vlada je u petak donijela Odluku o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i kategorija proizvoda u trgovini na malo, kojom utvrđuje listu 70 proizvoda s ograničenim cijenama.

Kada odluka stupa na snagu?


Odluka na snagu stupa u petak, 7. veljače.

Na prijašnjoj listi koja je utvrđena u rujnu 2023. godine bilo je 30 proizvoda, a sada ih je 70.

Za 30 proizvoda koji su već bili na listi, cijene ostaju nepromijenjene, uz određene korekcije za hrenovke, jabuke i wc papir.

Najviše cijene za skupinu 30 proizvoda vrijede za sve proizvode, neovisno o proizvođaču.

Za novih 40 proizvoda, trgovci su dužni osigurati najmanje jednu vrstu artikla iz iste kategorije proizvoda i na nju primijeniti odluku o ograničenoj cijeni. Kada se iscrpi određeni proizvod, obaveza je trgovca uvrstiti drugi po ograničenoj cijeni.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.