Automobilsku industriju potresla je pandemija koronavirusa i problemi s dobavnim lancima, a nakon što se tržište počelo stabilizirati stigla je bujajuća inflacija. Rezultat? Cijene novih automobila u Hrvatskoj naglo su porasle. No je li Hrvatska izuzetak? Odlučili smo to provjeriti uspoređujući cijene novih automobila sa zemljama u susjedstvu.
Ako se vratimo samo nekoliko godina unatrag, vidimo da smo za iznos od 13.000 eura mogli kupiti sasvim pristojan gradski automobil. Danas s tim iznosom možete “birati” između ravno jednog automobila na tržištu. No kako stoje ostale zemlje u našem susjedstvu? Usporedili smo cijene automobila u Hrvatskoj s cijenama u Sloveniji i Srbiji.
Izabrali smo 12 automobila u šest kategorija. Ove automobile smo odabrali jer se radi uglavnom o najbolje prodavanim modelima u svojoj kategoriji u navedenim zemljama. Cijena koju smo uzeli u obzir uključuje PDV, kao i poseban porez na motorna vozila (PPMV), drugim riječima cijenu do registracije.
Cijene na akcijama nisu ulazile u ovo istraživanje, tako da postoji nada ćete naletjeti na nešto povoljniju ponudu ili ispregovarati istu. Kako se paketi i cijene dodatnih oprema razlikuju od tržišta do tržišta, usporedili smo automobile s početnom cijenom koja najčešće uključuje najslabiji motor i najmanju razinu opreme.
Važno je i naglasiti da ove istaknute cijene vrijede u vrijeme pisanja teksta tako da je moguće da one u budućnosti budu više, a nadamo se i niže. Slike su, naravno, ilustrativnog karaktera.
Mali gradski automobil
Pa krenimo od najpovoljnijeg, a to je Dacia Sandero koja je najjeftinija u Sloveniji. U Hrvatskoj ćete za početni Sandero 1.0 TCe 90 ESSENTIAL s benzinskim motorom i 91 KS izdvojiti ravno 14.000 eura. Naši susjedi Slovenci će za isti model izdvojiti gotovo 500 eura manje, točnije 13.590,00. Najskuplje ćete ovaj model platiti u Srbiji gdje on stoji 15.490 eura.
Dodajmo kako oprema ESSENTIAL uključuje neke osnovne stvari poput “mjerača brzine u kilometrima na sat” pa do upozorenja na sudare i multimedija s digitalnim radiom te mogućnošću povezivanja vaših pametnih telefona putem aplikacija Apple Car Play i Android Auto. No ova oprema ne uključuje i klimu, koju ćete u Hrvatskoj morati nadoplatiti 420 eura.
Drugi najpovoljniji automobil je Renault Clio koji u Hrvatskoj košta 17.290,00 eura, ukoliko se odlučite za osnovni Clio TCe 90 equilibre. Isti će automobil u Sloveniji platiti nešto manje – 16.490,00 eura. To i ne čudi previše ako uzmemo u obzir da se navedeni automobil proizvodi u tvornici Revoz u Novom Mestu. U Srbiji tek nešto malo skuplji nego u Sloveniji, a cijena mu iznosi 16.590 eura.
Riječ je o verziji s benzinskim motorom od 90 KS i opremom koja nudi čak i 7 inča veliki ekran s multimedijom i opcijama Apple Car Play i Android Auto.
Gradski kompakt
U kategoriji koja je na Balkanu poznatija kao “Golf klasa” za usporedbu smo odabrali – Volkswagen Golf. Njegova početna cijena u Hrvatskoj iznosi 26.002,98 eura. Primjerice, u Sloveniji osnovna verzija Golf 1.0 TSI Life iznosi 1.000 eura manje, dok ćete u Srbiji za njega morati izdvojiti. 25.876 eura. Tako da je ćete s cijenom od 24.990 eura najjeftinije upravo i proći u Sloveniji.
Riječ je o benzincu snage 110 KS u Life opremi koja donosi i ekran osjetljiv na dodir, ali i sigurnosnu opremu poput automatskog kočenja i sustava prepoznavanja trake.
Drugi gradski kompakt koji smo odabrali je najprodavaniji automobil u sve četiri zemlje u 2022. godini, a to je Škoda Octavia. Iako zbog svojih dimenzija i prostora (prtljažnik od čak 600 litara) mnogi misle da spada u kategoriju više, Octavia je klasični kompakt koji i cijenom spada u “klasu Golfa”.
Za početnu Octaviu 1.5 TSI Style u Hrvatskoj je potrebno izdvojiti 26.135,20 eura, a najpovoljnija je u Srbiji gdje košta 24.492 eura. Početna Octavia dolazi s motorom od 150 KS i solidnom opremom koja uključuje ekran osjetljiv na dodir od 10 inča, ali i brojne sigurnosne opcije.
Crossover
U posljednje vrijeme sve najpopularnija kategorija automobila su tzv. crossover, odnosno maleni gradski SUV-ovi. A jedan od najprodavanijih takvih je Volkswagen T-Roc koji u Hrvatskoj starta s cijenom od 25.489,30 eura. Kod nas je ujedno i najjeftiniji iako nije velika razlika niti u Sloveniji gdje isti košta 25.597,00 eura, dok u Srbiji njegova cijena iznosi 25.979 eura. Za tu cijenu dobivate benzinski motor od 110 KS i opremu Life, istu kao i kod Golfa.
Ako vam je T-Roc poskup, postoji i povoljnija opcija u vidu Opela Crosslanda koji u Hrvatskoj starta s cijenom 23.761 eura za verziju s 1.2 benzinskim motorom od 110 KS. Ista verzija u Sloveniji košta čak 2.000 eura manje, odnosno 21.640 eura, čime je Slovenija i u ovom slučaju najpovoljnija opcija. Istovremeno, u Srbiji je cijena ovog modela znatno veća nego u Hrvatskoj te iznosi 26.690 eura.
Osnovna oprema uključuje paket Edition koja donosi i visoki paket sigurnosne opreme sa sustavom koji čak prepoznaje pješake.
SUV
Jedna od najpoželjnijih kategorija skriva i jedan od “best-buy” automobila na tržištu, a to je Dacia Duster za koju se mnogi slažu da daje dobar omjer uloženog i dobivenog. Za početni Duster 1.0 TCe 90 ESSENTIAL u Hrvatskoj je potrebno izdvojiti 18.200 eura, dok je isti model od 90 KS u Srbiji jeftiniji za 1400 eura.
Ukoliko se odlučite za malo luksuzniji verziju SUV-a, onda se isplati pogledati Hyundai Tucson. Taj je model nešto skuplji pa starta s cijenom od 26.190 eura za verziju s benzinskim motorom od 160 KS i opremom Comfort koja nudi zavidan broj sigurnosnih opcija. Ta cijena po kojoj ga možete pronaći u Hrvatskoj ujedno je i najjeftnija. U Srbiji ćete za njega morati izdvojiti 300 eura više, a u Sloveniji čak 2.440 eura više.
Obiteljska limuzina
Nekoć najpopularnija kategorija koju su sada zamijenili SUV-ovi ima i dalje sve što treba jednoj modernoj obitelji. Za usporedbu smo uzeli legendarni model koji je prevezao brojne generacije na ovim prostorima, a to je Volkswagen Passat, koji će se uskoro u Europi prodavati samo u karavanskoj verziji. Početni model donosi benzinski motor od 150 KS i respektabilnu opremu u paketu Business. Cijena mu u Hrvatskoj starta od – 34.738,60 eura. U Sloveniji je i ovaj model jeftiniji te mu cijena iznosi 33.651 eura, dok u Srbiji ovaj model nije u prodaji.
Drugi, malo skuplji, ekskluzivniji i vrlo popularni model je BMW serije 3 koji s benzinskim motorom od 156 KS starta s cijenom od 44.954,49 eura, dok je isti model u Sloveniji povoljniji za gotovo 3.000 eura, a u Srbiji za oko 2.500 eura.
Luksuzni automobil
Naravno, prava razlika u cijeni vidljiva je tek kod luksuznih automobila čija se cifra penje iznad 100.000 eura. I dok osnovna verzija (ako ju tako uopće možemo nazvati) Mercedesove S klase, koja dolazi u plug-in hibridnoj verziji s 367 KS, u Hrvatskoj oko 5.000 eura jeftinija nego u Sloveniji i Srbiji, kod Porschea je razlika još i veća.
Naime, kod Porscheovog SUV-a, modela Cayenne, razlika je gotovo 15.000 eura, koliko je ista verzija od 360 KS povoljnija u Sloveniji u odnosu na Hrvatsku. Još je zanimljivija situacija u Srbiji. Naime, ovaj model tamo je uvjerljivo skuplji – za više od 20.000 eura u odnosu na Hrvatsku, odnosno za 35.000 eura u odnosu na Sloveniju.
Ono što je zanimljivo jest da Slovenija, koja ima veći standard od Hrvatske, ima i povoljnije automobile. Većina modela povoljnija je u “deželi”, a razlike se kreću od 1.000-3.000 eura, pa do one drastične kao što je u slučaju Porschea.
Isplati li se onda Hrvatima kupovina automobila u nekoj od susjednih zemalja? Odgovor je ipak ne, i to zbog skupih carinskih troškova. Isto vrijedi i za Sloveniju s kojom dijelimo EU tržište. Razlog je taj što ga opet trebate uvesti u Hrvatsku i platiti davanja kao što je PPMV.
Na primjer, samo za gore navedeni Porsche Cayenne biste državi morali platiti više od 15.000 eura, koliko je razlika u prvotnoj cijeni. Upravo su ta davanja jedna od glavnih razloga i zašto nove automobila plaćamo skuplje nego naši susjedi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!