Poljski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja optužio je europski ogranak američkog diva za e-trgovinu Amazona da potrošače nije dovoljno jasno obavijestio o razlici između narudžbe i kupnje proizvoda.
Potrošači na Amazonovoj poljskoj web stranici dovedeni su u zabludu o trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora, dostupnosti proizvoda, roku isporuke i pravima potrošača, objasnio je UOKiK. Amazon narudžbe iz EU-a primljene putem web stranice tretira kao neobvezujuće dok ne potvrdi isporuku, što znači da ih može otkazati.
Izrazi poput “kupite sada” i “nastavite na blagajnu” može potrošače navesti na zaključak da kupuju robu i da će transakcija biti provedena odmah nakon plaćanja, objašnjava UOKiK. “Kad bi potrošači znali da narudžba nije kupnja i da su dostupnost proizvoda i rok isporuke samo procjene, možda ne bi koristili usluge tvrtke”, rekao je voditelj agencije Tomasz Chrostny.
Pojmovi su razjašnjeni na web stranici Amazona, ali potrošačima ih je teško čitati zbog pozicije na stranici i sitnog teksta, uz mogućnost plaćanja, navodi regulator. Uvjeti za jamstvo isporuke, s mogućnošću povrata novca u slučaju kašnjenja, nisu pak lako dostupni, dodaje UOKiK, napominjući da je istragu pokrenuo u rujnu 2021. nakon pritužbi potrošača.
Pokažu li se prigovori utemeljenima, Amazonu EU prijeti kazna u visini do 10 posto prometa. Predstavnici Amazona nisu bili dostupni za komentar.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!