Poskupljenja su jedna od glavnih tema u političkom, općenito javnom i društvenom životu u Hrvatskoj, zbog čega je svojevrsno olakšanje spoznaja da svjedočimo padu cijena s ulaskom u mjesec kad je potrošnja građana na godišnjem vrhuncu.
Naime, prema stranici “Kretanje cijena”, možemo vidjeti da su trgovački lanci s krajem studenoga spustili cijene, ako ih usporedimo s onima iz 31. prosinca prošle godine.
Konkretnije, prenosi Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta (MINGOR), potrošačka košarica Konzuma, koja podrazumijeva 365 artikala, iznosi 925,54 eura (6973,50 HRK) i jeftinija je za 5,56 posto na godišnjoj razini. Potrošačka košarica Tommyja s 365 artikla iznosi 912,42 eura (6874,50 HRK) i jeftinija je za 8,76 posto. A košarica KTC-a s 349 artikla jeftinija je za 3,81 posto i iznosi 925,90 eura (6976,10 HRK). Također, Konzum je snizio cijene za 146 proizvoda, Tommy za 161, a KTC za njih 89.
“U odnosu na cijene na dan 31. prosinca 2022. godine, najveće pojeftinjenje (40-60 posto) kod sva tri trgovca zabilježeno je na proizvodima sir Gouda 3 kg polutvrdi, tjestenina špageti 500 g Barilla Zlato polje i Žito, ulje biljno 1l Zvijezda te riža 1 kg Zlato polje dugo zrno Arborio scotti”, navode iz MINGOR-a pa dodaju:
“Analizirajući cijene na web stranici “Kretanje cijena” razvidno je kako su snižene zahvaljujući njihovom ograničavanju u okviru Vladinih mjera pomoći stanovništvu određenih 18. rujna ove godine.”
Što se poskupljenja tiče, KTC je najviše digao cijene za maslinovo ekstra djevičansko ulje Zvijezda, brokulu i crveni luk, a radi se o 45 do 50 posto većem iznosu nego prethodno. Konzum je za 44 do 50 posto podigao cijene paprike babure i brokule, a Tommy je čajnu kobasicu PIK Vrbovec poskupio za 40 posto.
“Zaključno, od posljednjeg ažuriranja nije evidentiran novi neopravdani rast cijena”, napominju u MINGOR-u.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare