Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16 posto, za kupnju namirnica izdvojiti od 50-70 eura, dok je to lani bilo ipak nešto većih 20 posto.
Čak tri od pet hrvatskih građana štedjet će na kupnji uskrsnih namirnica za predstojeće blagdane, pokazalo je istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac. Njih 60 posto, naime, izjasnilo se da će štedjeti, a lani je to bilo 59 posto. Ipak, čak 93 posto građana na svom uskrsnom stolu imat će kuhana jaja (lani 97 posto), a slijede mladi luk s 83 posto (-1 posto) i kuhana šunka s 80 posto (-4 posto), pokazalo je istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac. Hren će biti na stolu 56 posto građana, rotkvica 45 posto, pinca ili sirnica 34 posto, orehnjača 29 posto, pečena svinjetina 24 posto, pogača i pečena janjetina 18 posto, šunka u kruhu 16 posto, purica s mlincima 15 posto, a sarma 13 posto.
Manje onih koji planiraju tradicionalni uskrsni doručak ili ručak
U usporedbi s prošlom godinom tek je nešto manje onih koji planiraju raditi tradicionalni uskrsni doručak ili ručak. Naime, sada to planira 78 posto građana, dok ih je lani bilo 80 posto, pokazalo je istraživanje. Najveći dio anketiranih u nabavu namirnica za Uskrs će u hipermarkete i velike trgovine – dvije trećine njih (66 posto), što je za 6 posto više nego lani. Iz domaće, vlastite proizvodnje opskrbit će se 17 posto građana, jednako kao i prošle godine, dok supermarketi i male prodavaonice bilježe lagani pad. Tamo će kupovati 8 posto građana ili 2 posto manje nego lani, a jednako toliko ih planira opskrbu obaviti na tržnici, samo što je ovdje riječ o značajnijih 4 posto pada (lani je na tržnici kupovalo 12 posto građana), piše Večernji.hr.
Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16 posto, za kupnju namirnica izdvojiti od 50-70 eura, dok je to lani bilo ipak nešto većih 20 posto. Za razliku od toga, za nemalih 5 posto porastao je i broj građana koji planiraju izdvojiti znatno veći iznos, od 80-130 eura, kojih je ove godine također 16 posto. Potom slijede iznosi od 30-40 eura i 40-50 eura koje će izdvojiti po 14 posto građana, a njih 11 posto planira potrošiti nešto više od toga, odnosno od 70-80 eura.
Istraživanje su tijekom veljače 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!