Šef HTZ-a o cijenama u turizmu: Moramo paziti da si zbog pojedinačnih slučajeva “ne pucamo u koljeno”

Ekonomija 25. lip 202414:43 0 komentara

Glavni direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić komentirao je na N1 studiju kod Igora Bobića rezultate turizma u predsezoni, povećanje cijena u turizmu te novi Zakon o turizmu.

“Zasigurno je EURO imao određenu implikaciju na dinamiku turističkog prometa u lipnju. Nijemci koji su nama najveća baza gostiju nisu u tolikom broju došli na kraći ili duži odmor. Međutim, ono što je nama glavni indikator kojeg pratimo cijele godine je turistički promet i prema podacima iz svibnja smo bitno bolji nego prošle godine. To nam je u interesu, jer želimo jačati promet u predsezonsko doba”, rekao je Staničić istaknuvši kako podaci iz predsezone korespondiraju sa strateškim dokumentima prema kojima je cilj disperzija turističkog prometa na cijelu godinu.

“Očekujemo da ćemo na kraju turističke sezone imati bolji prihod nego lani i da će ovo biti još jedna uspješna turistička sezona” ocijenio je Staničić.

Porast cijena u turizmu

Staničić se osvrnuo i na porast cijena u turizmu i na potencijalne implikacije koje bi to moglo imati na cjelokupni sektor.

“Trebamo biti mudri i pametni i razboriti u formiranju cijena, pogotovo cijena ugostiteljskih usluga, prijevoza i svega onoga što čini ukupan boravak turista u Hrvatskoj. Dizanje cijena mora biti praćeno rastom kvalitete. Ako vi ulažete u vaš objekt, ako ulažete u ponudu, ako dižete razinu kvalitete onda to povećanje cijena može biti opravdano”, izjavio je Staničić ocijenivši kako je Hrvatska i dalje percipirana kao destinacija koja nudi vrijednost za novac i da je cilj biti u rangu konkurentskih zemalja Italije, Grčke, Španjolske i Francuske.

“Uvijek ćete naći pojedinačne slučajeve koji odstupaju, no ja mislim da mi generalno jesmo konkurentni i da svaki turist, ovisno o njegovoj platežnoj moći, može naći adekvatnu ponudu u Hrvatskoj. To jeste jedna od karakteristika hrvatske turističke ponude i zato jesmo konkurentni. Apeliram još jednom na sve pružatelje usluga u turizmu da budu pametni i da si zbog pojedinačnih slučaja, slikovito kažem, ne pucamo u koljeno”, izjavio je Staničić.

Novi Zakon o turizmu

Osvrnuvši se na novi Zakon o turizmu, Staničić je utvrdio kako je ovo prijelazna godina i kako će se zakon u punini provoditi od sljedeće godine.

“Ono što se od naših destinacija očekuje jest da izrade analizu prihvatnih kapaciteta i planove upravljanja destinacijom. Želimo zajedničkim snagama da Hrvatska bude održiva i kvalitetna turistička destinacija”, istaknuo je Staničić naglasivši kako žele uzeti pouku iz konkurentskih zemalja gdje “u nekim destinacijama već postoje ozbiljni problemi prenapučenosti koji se reflektiraju na kvalitetu života domicilnog stanovništva.”

Staničić je izjavio kako smatra da su strategija i Zakon o turizmu doneseni u pravom trenutku i kako će kroz sljedećih nekoliko godina uspješno izbjeći problemi konkurentskih turističkih zemalja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!