Iza hotelijera je uspješna turistička godina, pri čemu su hoteli bili to popunjeniji što su kvalitetniji i s više zvjezdica, rekao je u utorak predsjednik hotelske udruge UPUHH Veljko Ostojić, na 26. kongresu hotelijera.
Tradicionalni kongres u organizaciji UPUHH-a (Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske) danas i sutra okuplja oko 250 domaćih i stranih profesionalaca. Predstavljaju se ovogodišnji rezultati i predviđanja za iduću godinu, s naglaskom na investicije za koje Ostojić kaže da “moraju ojačati”. Što se tiče ove godine, rekao je kako “nije bilo nekih većih incidenata”, a tržište je različito disalo u pojedinim mjesecima, ali se uspjelo dobro odraditi, posebno oni koji su investirali u kvalitetu. Potvrdu tome vidi u činjenici da su hoteli s četiri i pet zvjezdica u ljetnoj špici bili najbolje popunjeni, oko 95 i 92 posto.
“Hotelski kapaciteti ove godine nisu eksponencijalno rasli, nego više u kvaliteti. Za nadati se da će se broj od oko 182 tisuće kreveta u hotelima povećati. Za 2025. ostaju slični izazovi – globalna geopolitička situacija, ne baš sjajna gospodarska kretanja na tržištima, osnaživanje investicija u hotele jer daju najveću dodanu vrijednost, digitalizacija i radna snaga”, rekao je Ostojić otvarajući kongres.
Smatra da treba maksimalno angažirati domaće tržište rada, za strance dodatno smanjiti procedure za izdavanje dozvola te nastaviti jaku edukaciju.
Ako se sve to ostvari, 2025. bi mogla biti još jedna uspješna godina, rekao je Ostojić.
Na pitanje o cijenama i jesu li rasle za iduću godinu, kazao je da je prošlo vrijeme kada su se cijene za iduću godinu formirale u kolovozu, nego se uz nove alate i tehnologije mogu mijenjati iz dana u dan te ovisno o potražnji i ponudi postizati bolje, u čemu je izdvojio veliku važnost revenue menadžmenta.
U tijeku velike investicije, a bit će ih još
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina naglasio je važnost hotelijera za ukupni turistički promet. Ovu turističku godinu nazvao je najuspješnijom i povijesnom, u kojoj se pokazalo da Hrvatska postaje cjelogodišnja destinacija.
“To pokazuje da smo na dobrom putu i da provodimo strateške dokumente, ali treba reći da 2024. nije bila laka za turizam te je time uspjeh veći i znači da imamo sposobne ljude. Sada je trenutak da prepoznamo naše prednosti, od suživota turista i stanovnika do sigurnosti i očuvanosti zemlje i da se prilagodimo trendovima. Nove zakonske podloge donose nove alate, ali i odgovornosti i obveze svih za razvoj održivog turizma”, poručio je Glavina.
Naznačio je da su u tijeku velike investicije u turizmu i dodjela oko 350 milijuna eura bespovratnih sredstava, kao i nova kreditna linija za mala, srednja i velika poduzeća u čemu je moguć i otpis glavnice. Ukupno je ta linija vrijedna 170 milijuna eura.
U 2025. očekuje rast i dovršenje nekoliko velikih investicija, napose u hotele.
Pozvao je na oprez u formiranju cijena kako bi bile prihvatljive i konkurentne, jer je vrijednost za novac prema istraživanja glavni motiv pri odabiru destinacija za odmor i putovanja.
Fizički porasti, ali pad profitablnosti
Glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić rekao je da su izgledi za 2025. godinu dobri za ekonomiju i turizam, odnosno da se očekuje rast gospodarstva od oko tri posto, te da turizam ostaje najjača gospodarska grana s udjelom u BDP-u od gotovo 20 posto.
“U odnosu na druge zemlje EU-a, Hrvatska se u turizmu nešto brže oporavila od pandemije u dolascima i noćenjima, ali zbog rasta cijena i svih troškova odnosno inflacije u 2024., već drugu godinu za redom ima realni pad prihoda odnosno profitabilnosti, pa tako i hotelijeri. Treba povećati investicije i produljiti sezonu, ali i tada će biti teško jer hoteli stalno moraju povećavati ulaganja u radnu snagu, koji su sve veći”, rekao je Stojić.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić je govorio o rezultatima turizma za prvih deset mjeseci, s jedan posto više noćenja do kraja listopada te tri posto više turista nego u 2023. godini.
Klima, sigurnost i cijena glavni za putovanja Europljana
“Do kraja godine možemo očekivati oko 21 milijun turista i prema predviđanjima HNB-a oko 15 milijardi eura prihoda od stranih turista, dok za 2025. treba promisliti o cijenama, jer ako ih prati kvaliteta neće biti problema, ali ako ne bit će barijera. Istraživanja su pokazala da smo u 2024. bili nešto skuplji od Grčke i Španjolske kao i da oko 80 posto Europljana mijenja navike putovanja zbog klime, sigurnosti i cijena. Hrvatska sigurno ima i prostora i pameti da zadrži cjenovnu konkurentnost”, poručio je Staničić.
Na kongresu su dodijeljene nagrade najboljim direktorima hotela u Hrvatskoj ove godine, koje su za one u kategoriji malih/boutique hotela dobili Tanja Janjatović (hotel Amadria Royal Opatija), u tri i četiri zvjezdice Mara Ladovac (hotel Maistra Amarin Rovinj), a u pet zvjezdica Sanel Omerčahić (hotel ALH Bellevue Dubrovnik).
Drugog dana kongresa, 27. studenoga, na programu je konferencija “Hotelska kuća 2024.”, na kojoj će se izložiti 11 znanstvenih radova iz područja ugostiteljstva i hotelskog menadžmenta, u suradnji s opatijskim fakultetom.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!