Slavna milanska marka prebogate povijesti proslavila je 105 godina postojanja. U skladu s time, na tržište je stigla ograničena serija Giuliette za sve sportske sladokusce koji su oduvijek sanjali o lijepoj Giulietti QV, a nisu si ju mogli priuštiti.
Ionako privlačna Giulietta dodatno je uljepšana sportskim naplatcima od 18 inča, sportskim pragovima, spojlerom i četveroklipnim kliještima na prednjim kočnicama, dok vas iznutra mazi kombinacijom koža-alcantara prošivena bijelo-zelenim koncem, aluminijskim pedalama i odmorištem za lijevu nogu, dvozonskom klimom, parking senzorima sprijeda i straga itd. Ono što je bitno je cijena, jer za sve navedeno platit ćete 178.843 kuna pa kada se uzme u obzir što sve nudi, ovo je zaista atraktivnu ponuda kojoj je teško naći konkurenciju. Ušteda od 22.000 kuna, uz poslovično štedljiv dizel motor 105 KS, niske troškove održavanja, DNA sustav, atraktivan izgled i mitsko ime zaista će biti jaki adut za prodaju. Ako niste pupčanom vrpcom vezani za njemačke, francuske ili dalekoistočne kompakte, a volite imati lijep auto kojeg nećete sresti na svakom uglu, možda je baš Giluetta pravi odabir.
Kad govorimo o Alfama naravno da je teško zaobići emocije, no ovaj put se postavimo hladno i proračunato. O atraktivnosti nove QV Line edicije ne treba previše trošiti riječi, pogledajte samo slike. Osim toga, ako Talijani išta znaju onda je to kako dizajnirati aute. Ako je do sada Giulietti nedostajalo nešto da se izvuče iz mora sličnih automobila, agresivan izgled QV Line sigurno će pomoći u tome, a opet nećete izazivati podsmjeh kod starije populacije kao neki mladac koji je na svoju podrtinu natovario hrpu plastičnih spojlera s neonkama ispod karoserije. Sportska elegancija pravo je ime za Giuliettu QV Line.
Kakva je u vožnji?
Kada smo riješili eleganciju, recimo ponešto i o sportu. Iako 105 KS nije neka snaga od koje će vam se zavrtiti u glavi, uz pomoć DNA sustava možete odabrati tri mape, a time i postavke vozila kojima ćete promijeniti ćud vaše Giuliette. „A“ je naravno za All weather, odnosno za snijeg, kišu ili klizavu podlogu, „N“ je za normalnu svakodnevnu vožnju (i valja naglasiti da je taj mod sada zaista upotrebljiv za razliku od privih modela kada je „N“ djelovao kao da je isključen poneki od četiri cilindara). No, ako ste se već odlučili za Giuliettu, onda ćete vjerojatno odmah posegnuti za „D“ ili Dynamic modom, koji uključuje najagresivniju mapu i čini maksimalni okretni moment dostupnim već od najnižih okretaja. Kad smo već kod toga, valja spomenuti da sada DNA sustav pamti koju ste postavku odabrali pa kada ponovno upalite auto nećete morati automatski prebacivati u „D“ jer je „N“ bio default. Ista stvar vrijedi i ako isključite stop-start sustav. Pohvalno u svakom slučaju.
Nećete imati problema oko pronalaženja idealne pozicije za vozača zahvaljujući raznovrsnim mogućnostima podešavanja, od upravljača pa do sjedala. Kod sjedala svakako treba spomenuti i bolju bočnu potporu te lumbalnu koju možete podešavati. Od zamjerki po pitanju ergonomije reći ćemo da nam smeta oslonac za desnu ruku jer ometa rukovanje podatnom ručicom mjenjača pa smo ga držali u uspravnom položaju, a razočarava i nedostatak sitnih odlagališta za mobitel i slične sitnice.
No, kada krenete na vožnju, neće vam više prolaziti glavom gdje ste spremili maramice ili tako nešto. Lijepi obruč volana presvučen kožom mami vas na vožnju zavojima, a spuštena Giulietta sa širokim niskoprofilnim gumama to jedva čeka. Snaga se oslobađa prilično naglo pa je dojam snage osjetno bolji nego što bi se to nakon čitanja tehničkih podataka očekivalo. Uz pravovremeno rukovanje mjenjačem moći ćete lijepo juriti zavojitim cestama.
U zavojima je Giulietta zalijepljena za podlogu i često se uhvatite u razmišljanju kako bi onaj motor od 170 KS bio prava mjera za nju. No, realno gledano, razlika u vremenu dolaska od A do B bila bi minimalna, a razlika u cijeni, osiguranju pa i potrošnji ubrzo bi vas uvjerili da ste zbog malo adrenalina kojeg možete vrlo rijetko osjetiti bez straha od policije platili puno, puno više. Za svakodnevnu upotrebu sigurno vam neće nedostajati snage, a odličan ovjes, moćne kočnice i niskoprofilne gume omogućit će znalcima puno više nego sirova snaga za utrke od semafora do semafora.
Trebate li uzeti Giuliettu u obzir?
Trenutno je dostupna ograničena serija Giuliette QV Line s jačim 1.6 dizel motorom od 120 KS po identičnoj cijeni i jednako bogatoj i ekskluzivnoj opremi. Kao i svaka dobra ponuda, traje do isteka zaliha.
Ako vam auto nije samo prijevozno sredstvo nego vidite i nešto više u njemu, ili želite odraziti svoj stav i stil, onda svakako. No, osim ljepote sada su tu i zdrav razum, izuzetna cijena za dobivenu protuvrijednost te niski troškovi održavanja. Ukoliko ste u procesu kupnje automobila ove klase, iskoristite priliku i provozajte Giuliettu QV Line, ugodno ćete se iznenaditi.
Za: Sjajno izgleda, dobro leži, motor je dovoljno snažan, a opet vrlo štedljiv, iznimno bogato opremljena i povoljna za kupnj.
Protiv: Malo mjesta za noge straga, premalo odlagališta za sitnice u kabini
Tehnički podaci
Motor
1.6 M-Jet
Cijena (kn)
178.843
Snaga (KS)
105 KS
0-100 km/h (s)
11,3
Najveća brzina (km/h)
185
Potrošnja l/100 km
7,2CO2 (g/km)
104
Okr. moment (Nm)
340
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.