Globalni proizvođači automobila osjećaju pritiske sve oštrije konkurencije u Kini i posustalog rasta prodaje na tom najvećem svjetskom tržištu automobila, neke su od poruka predstavnika industrije okupljenih na netom otvorenom Sajmu automobila u Pekingu.
U Kini je prošle godine ukupno prodano 24,6 milijuna vozila, čime je stekla status ključnog tržišta za strane proizvođače kao i za domaće brendove, no te brojke pokazuju rast prodaje za svega 4,7 posto u odnosu na 2014. godinu kada je prodaja bila porasla za 6,9 posto, pokazali su podaci Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM).
“Prodaja usporava. Kinesko tržište uistinu djeluje kao zrelo tržište, prije nego kao tržište u nastajanju. Ono je dio okruženja koje obilježava sve veća konkurencija”, kazao je predsjednik i izvršni direktor kineskog ogranka Forda John Lawler u razgovoru s novinarima na sajmu automobila otvorenom u kineskoj prijestolnici u ponedjeljak.
Njemački proizvođač Audi također osjeća pritiske, premda uživa zavidan status među brendovima u Kini i dugo je smatran markom za kojom žude potrošači.
“Naši se konkurenti zasigurno žele domoći našeg tržišnog udjela i neki od njih su uspješni u tome. To je biznis, moramo se s time nositi i boriti”, kazao je predsjednik Audijevog kineskog ogranka Joachim Wedler, dodajući kako se očigledno zaoštrava situacija s određivanjem cijena.
Rast kineskog bruto domaćeg proizvoda (BDP) u prošloj je godini usporio na 6,9 posto, što je najslabiji rast kineskog gospodarstva u proteklih četvrt stoljeća. Zabrinutosti u vezi izgleda za drugo najveće svjetsko gospodarstvo snažno su uzdrmale tržišta dionica diljem svijeta, podsjeća AFP.
No, prodaja SUV-ova i električnih i hibridnih vozila u Kini, vrste vozila u središtu pozornosti posjetitelja toga sajma, doživljava snažan procvat i daleko nadjačava prodaju drugih tipova automobila. Prodaja SUV-ova skočila je za 52,4 posto u 2015. godini, dok su isporuke električnih i hibridnih vozila više nego učetverostručene, pokazali su podaci CAAM-a.
Prodaja SUV-ova kineskih brendova, koji su većinom znatno jeftiniji od stranih modela, na godišnjoj je razini poskočila 82,8 posto, zahvaljujući čemu su osvojili većinu tržišta u tome segmentu.
Udio vlasništva nad automobilom među kućanstvima u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta ostao je ispod 30 posto, istaknuo je čelnik kineskog ogranka Toyote, Hiroji Onishi.
“U usporedbi s kućanskim aparatima i mobilnim uređajima, taj je udio još uvijek vrlo malen, tako da je tržište automobila i dalje među tržištima budućnosti. Možemo kazati da je Kina i dalje usred procesa motorizacije”, zaključio je Onishi.