Naša sklonost proizvodima ovog japanskog proizvođača nije slučajna. Prva pomisao kada se spomene Subaru je naravno plava Impreza sa zlatnim kotačima koja juri kroz šume Walesa ili grčkim makadamom. No, Subaru se profilirao kao proizvođač odličnih, prostranih, kvalitetnih i prije svega sposobnih karavana, crossovera i pravih SUV-ova.
Priču o SUV-u započeo je Forester koji je u svojim prvim generacijama bio odlično vozilo za sve koji su trebali pravog šumskog radnika. Pouzdani motori, izuzetan pogon na sve kotače koji karakterizira sve Subaru modele te iznimno čvrsta karoserija značili su poznavateljima puno više od šminkerskih terenaca koje viđamo svaki dan na cesti. Kako se vremena mijenjanju tako je i Subaru svog Forestera dotjerao ne smanjujući mu poznate kvalitete zbog kojih ga vjerni kupci obožavaju. Tako je sada Forester pravi SUV koji će izgledom, ali konačno i interijerom pokazati zašto najjeftiniji košta 252.900 kn.
Sa svakom modelskom godinom Subaru dotjera pokoji detalj na svojim modelima, no glavna je značajka ovog Forestera koji danas gledate je CVT mjenjač. Upravo je nedostatak automatika u najpopularnijoj dizelskoj izvedbi bio rak rana za većinu europskih kupaca. Kao i obično, Subaru je krenuo i ovdje svojim putem pa je umjesto klasičnog automatika ili nekog mjenjača s dvije spojke ponudio CVT. Iako smo inače već na sam spomen kontinuiranog prijenosa prilično skeptični, činjenica je da je ovaj CVT najbolji od svih koje smo do sada imali prilike isprobati.
Zašto to kažemo? Zato jer već dobro znani dizelski dvolitraš (za koji i dalje mislimo da je negdje u deklaraciji izgubio barem 15-20 KS sa svojim povoljnim okretnim momentom) ne baš maloj karoseriji daje agilnost i sposobnost savladavanja i ozbiljnijih terenskih zapreka, istovremeno garantirajući uglađenu vožnju i krstarenje autocestama bez muke.
Kakva je unutrašnjost Forestera?
Interijer najnovijeg Forestera osjetno je moderniziran pa tako nudi potpuno novo rješenje središnje konzole s velikim ekranom infotainmenta osjetljivim na dodir, dok je gornji sklop s putnim računalom poznat i iz ostalih modela pa tako i WRX STi-ja. Materijalima se ne može naći prigovor pa ako ga vidite iznutra zaista nećete ni pomisliti da bi Forester mogao biti terenac. Koliko god ga Subaru kultivirao, standardni Symmetrical All Wheel Drive koji japanski majstori neumorno usavršavaju svake godine već više od četiri desetljeća daje onaj jedinstveni osjećaj vožnje Subarua. Nisko težište motora zahvaljujući bokser konfiguraciji, iznimna krutost karoserije te nepostojanje pedale kvačila omogućit će i onim manje iskusnima prave terenske izlete. Na gradskom asfaltu lagan upravljač osigurava okretnost 4.6 metara dugoj i više od 1.5 m širokoj karoseriji. No, visoka će kabina zato smjestiti i obitelj košarkaša bez bojazni da će glavom strugati po krovu, dok će prtljažnik bez spuštanja sjedala progutati 505 litara tereta.
Kakav je Forester u vožnji?
Za razliku od većine CVT mjenjača, ovaj u Subaruu neće uzaludno držati okretaje u visokim sferama kada ubrzavate, tako da nema onog iritantnog osjećaja kao da vozite skuter, već će zahvaljujući nisko smještenom okretnom momentu osigurati povoljna ubrzanja već u nižim ili srednjim okretajima. Za one koji vole preuzeti stvar u svoje ruke, postoji sedam predefiniranih „brzina“ kroz koje možete navigirati ručicama iza upravljača. Stvar funkcionira solidno, iako nema onog pravog trzaja kada promijenite stupanj prijenosa u viši. Najveću svrhu ručnog mijenjanja vidimo u mogućnosti kočenja motorom na nizbrdicama, što je dobro bez obzira vozite li asfaltom ili šumskim puteljkom.
Forester je dosta mekano ovješen što mu garantira udobnost i na lošijim podlogama, no zato mu jurcanje zavojima nije jača strana. Dosta naginjanja karoserije upozorit će vas da se suzdržite od agresivnog načina vožnje, na što će vas CVT mjenjač ionako sam natjerati.
Zašto uzeti Forester u obzir?
Ako trebate sposobno terensko vozilo, koje ne vrišti na sav glas koje su mu stvarne mogućnosti i prakticirate provođenje slobodnog vremena u prirodi, onda je Forester svakako jedan od modela koje morate uzeti u obzir. Cjenovno Subaru vozila nikada nisu bila jeftina, no kroz eksploataciju i na kraju prilikom prodaje neće vam biti krivo što ste inicijalno izdvojili veći iznos od prosjeka ove klase.
Za: solidnost izrade, kvaliteta materijala, pouzdana mehanika, solidne performanse, uglađena vožnja, niska potrošnja
Protiv: CVT mjenjač oduzima ponešto na temperamentu, ljuljanje karoserije pri bržoj vožnji zavojima.
Tehnički podaci:
Motor: 2.0 TD
Snaga: 147 KS
Okr. moment 350 Nm
0-100 km/h: 9.9 s
Najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: 5,7 l/100 km
CO2: 158 g/km
Cijena: 339.508 kn
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.