U četvrtak je prvim od dva novinarska dana započeo posljednji veliki auto salon u Europi ove godine. Kao i svake parne godine, tako je i 2016. automobilska jesen rezervirana za Pariz gdje glavnu riječ tradicionalno vode francuski proizvođači. No, to ne znači da i kod ostalih brendova nije bilo svjetskih premijera.
Alfa Romeo i dalje plovi na valu Giulie i ne namjerava se tako brzo zaustaviti. Nova izvedba, nazvana Veloce svakako će razveseliti Alfiste jer se radi o snažnijim izvedbama nove talijanske sportske limuzine. Svi oni kojima je top model Quadrifoglio ipak previše za svaki dan, s Veloceom će doži na svoje. Benzinac od 280 KS i dizel od 210 KS s pogonom na sve kotače predstavljaju sredinu ponude nove talijanske zvijezde.
Njemački premium proizvođač Audi skinuo je pokrov s novog Q5, svoje uspješne priče od samog početka postojanja ovog modela. Zahvaljujući boljoj aerodinamici, manjoj težini i efikasnijim motorima novi Q5 je još sportskiji, dinamičniji, ali i štedljiviji. Tu veliku ulogu igra i novi Quattro Ultra pogon koji kada za time nema potrebe isključuje pogon stražnje osovine, a po potrebi predviđa kada bi ona mogla zatrebati pa je uključuje prije toga. Taj koncept smanjuje potrošnju bez umanjivanja funkcionalnosti Quattro pogona. Uz Q5 vidjeli smo i sportsku izvedbu RS3 Sedan, male, ali vrlo sportske limuzine koju pokreće 2,5-litreni turbo benzincac od 400 KS.
Ferrari California sa 610 konjskih snaga
BMW je predstavio koncept X2 čija bi produkcijska izvedba trebala doći slijedeće godine. Po prikazanom vidi se novi iskorak BMW-a u dizajnu, kao i smjernice kojima će se voditi oblikovanje budućih generacija minhenskog proizvođača.
Citroën C3 od sada predstavlja pravi pomak u izgledu, ali i emocijama. Potpuno novi mališan nesumnjivo će svojim dizajnom pobuditi pozitivne emocije. Feel good formula koju je Citroën predstavio vraća osmijeh na lice, a taj se trend nastavlja i s e-Meharijem i SpaceTourerom. Osim civilne verzije, C3 je svoju premijeru doživio i u brutalnoj WRC izvedbi kojom će slijedeće godine napasti konkurenciju iz Forda, VW-a i Hyundaia.
Ferrari je predstavio dva modela, od kojih je jedan već odavno rasprodan, ali je Pariški salon ipak prva prilika da ga se vidi uživo. Koliko god čudno zvučala ova rečenica, potpuno je istinita. Naime, LaFerrari Aperta sa svih svojih 499 primjeraka odavno je rasprodan, no sve to Ferrari je odradio u tajnosti na privatnim audijencijama za svoje najelitnije kupce. Obzirom na to kakav je uspjeh požnjeo LaFerrari u verziji s tvrdim krovom, izvedba bez njega još je atraktivnija. Zahvaljujući neograničenim resursima i cijeni za koju se ne pita, jasno je da je Ferrari i ovaj put poslovno napravio sjajan potez.
Za one „normalnije“ kupce tu je prvi GTC4 Lusso T. Luksuzni grand tourer dobio je svoju osnovnu izvedbu. I ovo zvuči kao nonsens ako znamo da i u toj varijanti V8 turbo motor uzet iz Californije T razvija 610 KS i 760 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući četiri cilindra manje osjetno je smanjena emisija CO2, a nemali doprinos tome daje i 80 kg uštede na težini, što je postignuto prvenstveno zbog uklanjanja pogona na prednje kotače. Tako ovaj GTC4 pokreće isključivo stražnji pogon. Performanse i dalje izvrsne, malo više od 3 sekunde za ubrzanje do „stotke“ i preko 320 km/h. Pa ako ste poželjeli ući u svijet Ferrarija, ovo je jedan potpuno upotrebljiv i sposoban grand tourer.
Fiatovim štandom dominira velika Riva AquaRiva. Njome je Fiat slikovito pokazao posebnu ediciju 500-tke, ukrašenu luksuznim detaljima slavnog talijanskog proizvođača prelijepih brzih glisera i brodova. Tu je i Fiat 124 kojeg željno očekujemo da službeno zaživi i na našem tržištu, posebno nakon što smo vozili njegovu japansku sestru.
Honda Civic jedna od glavnih zvijezda showa
Svakako jedan od najvažnijih, ako ne i najveći događaj u Parizu je predstavljanje nove Honde Civic. Deseta generacija Hondinog bestsellera ponovno definira sportske gene, a motori su isključivo s prednabijanjem. Jednolitreni i 1,5-litreni benzinci su novost u ponudi, dok je dizel od 120 KS poznat od ranije. Iznenađenje na štandu je svakako prototip novog Type R-a koji će doći već slijedeće godine, a koji bi rekord Nürburgringa za prednjepogonaše trebao vratiti u Hondine ruke.
Hyundaijeva glavna zvijezda je naravno novi i30, na čijoj smo pretpremijeri bili prije manje od mjesec dana. Kompakt koji ozbiljno želi zagrabiti u područje Golfa i Focusa dorađen je do najsitnijih detalja pa poznavajući kako je i10 to napravio u kategoriji superminija, konkurenti imaju razloga za brigu. No, zvijezde Hyundaievog štanda su i sportaši, od novog i20 WRC koji će slijedeće godine nastupati u bitno atraktivnijem i snažnijem izdanju zahvaljujući novim pravilima, preko koncepta RN30 u čijem je stvaranju sudjelovao i kemijski div BASF.
KIA ima novi Rio. Ofenziva s korejskog otoka ne staje i nema salona da dva bratska proizvođača koji su ujedno i najveći konkurenti ne izbace neki novitet. Tako Rio donosi moderniji izgled, još bolje materijale u unutrašnjosti te poslovičnu 7-godišnju garanciju kakvu ne nudi nijedan drugi proizvođač.
Land Rover je predstavio novi Discovery. On je ono što Britanci zovu ultimativnim obiteljskim autom (što zbog standarda, što zbog tradicije), jer s Discom ste oduvijek mogli sve, od odlaska s klincima u školu, do putovanja na Sjeverni pol. U skladu s novim dizajnerskim izričajem kakav znamo s Range Rovera, novi Disco je postao otmjen i luksuzan, ali prije svega nevjerojatno sposoban auto. I mi bismo željeli da kod nas prosječna obitelj ima takav obiteljski auto…
Nissan je prikazao novu Micru. Peta generacija ovog mališana konačno je dobila izgled kakav će voljeti i muški dio vozača. Nesumnjivo sportskija izvedba više nema nijednog detalja koji bi poticao neke nježne osjećaje za auto, već se ozbiljno želi uključiti u borbu s konkurencijom u ovom vrlo zahtjevnom segmentu.
Peugeot 3008 i 5008 su nam poznate brojke, no odnedavno označavaju potpuno drugačije aute nego prije. Sada su to u skladu s vremenom više SUV-ovi, a ne više jednovolumeni. 3008 ima na svom ciljniku prvenstveno Qashqai i slične crossovere kojima bi trebao parirati mnoštvom tehnologije i štedljivim turbo motorima. Novi je i i-Cockpit s velikim 12.3 inčnim središnjim ekranom preko kojeg se kontrolira većina funkcija u interijeru.
Porsche je predstavio svoju novu Panameru E-hybrid. Ljubav između njemačke marke i električnih automobila seže na same početke Porschea, no ova Panamera dokazuje i to da ekološki prihvatljiva vožnja ne mora značiti dosadu i loše performanse. 462 KS, a svega 56 g/km CO2 ili u potrošnji oko 2.5 litre na 100 km. A kad zatreba, 4.6 sekundi do stotke i 278 km/h najveće brzine. Želite li štedjeti na ovakav način, u Njemačkoj ćete morati izdvojiti 107.000 Eura, kod nas i bitno više, ali možete aplicirati za povrat 50.000 kn od države za Plug-in hibride.
Renault je predstavio novi Koleos, koji se pridružuje Meganéu i Talismanu po pitanju obiteljskog vizualnog identiteta. Već samim time inače prosječan obiteljski SUV, Koleos je postao šarmantan i uglađen auto s dozom prestiža. Najviše pogleda stručne publike prvog dana ipak je plijenio koncept Trezor, grand tourer vrlo niske linije na električni pogon.
Seatova Ateca i dalje je glavna zvijezda španjolskog proizvođača, ovaj put u Xperience izvedbi. Nesumnjivo atraktivan SUV iznimno je važan za Seat jer mu ruže baš ne cvjetaju na tržištu, no ako je suditi po viđenom još na zagrebačkom auto showu, čini se da je Ateca pogodila u centar.
U isto vrijeme sestrinska marka Škoda predstavila je svoj novitet, za broj veći Kodiak. Vrlo atraktivan SUV nadovezuje se na manji, ali vrlo uspješan Yeti i ako je suditi po njegovim terenskim sposobnostima onda ni Kodiaku neće biti problem sići s asfalta u pravu avanturu. A pouzdani motori i provjerena tehnologija V.A.G. grupacije samo mu idu u prilog.
Toyota C-HR, mali, ali vrlo atraktivan crossover dokaz je da Toyota ozbiljno razmišlja o novom pristupu proizvodnji zabavnijih i atraktivnijih automobila. Sve ono po čemu je Toyota poznata, pouzdanost i kvaliteta uz nadodanu komponentu privlačnosti i zabave siguran su recept da će C-HR biti dobro primljen na tržištima diljem svijeta.
Autor teksta je portal kojiauto.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.