Outlander PHEV je zanimljiv izbor, pogotovo ljubiteljima tehnologije. Može biti vrlo štedljiv, ali za to je potrebno zadovoljiti određene preduvjete i malo planirati i „kalkulirati“ tijekom vožnje.
Ako za to nemate strpljenja, PHEV neće pružiti koliko, uz malo vozačevog truda, može. S Mitsubishijeve strane je napravljeno sve da bude maksimalno štedljiv.
Mitsubishi Outlander PHEV nije nikakva tehnološka fantazija, nego SUV koji postoji i savršeno funkcionira u realnom i uređenom svijetu. Od proljeća ove godine može se kupiti u redizajniranom izdanju i na hrvatskom tržištu. Da bi došao do hrvatskih kupaca mora proći trnovit put jer u svijesti hrvatskog kupca je rabljeni Golf V TDI kao statusni simbol i životni san. Uz to, prosječan pa čak i nadprosječan hrvatski novčanik nisu usklađeni s cijenom PHEV-a, a to mogu riješiti upravo oni koji ne znaju dalje od crne boje i oznake TDI. U prijevodu, poticaja za kupnju ekološki prihvatljivih automobila ove godine još nije bilo, a kako stvari stoje neće ih ni biti. Kad ih je bilo, značilo je to 50.000 kuna uštede za kupnju plug-in hibrida, a PHEV je upravo to – plug-in hibrid.
Izvana Outlander izgleda jako elegantno, posebno je upečatljiv sprijeda. No, osim što je elegantan, dovoljno je i robustan kako bi zadovoljio vlasnika avanturista koji poželi sići s asfalta i uputiti se makadamskom prečicom. Outlander ima pogon na sve kotače S-AWC za koji su zaduženi elektromotori na prednjoj i stražnjoj osovini. Nasljeđe i iskustvo razvoja pogona na sve kotače preuzeto iz Pajera i Mitsubishijevih nastupa u WRCu jamči da je Outlander, osim maksimalno ekološki osviještenog SUVa i jako sposobno terensko vozilo. No, tijekom ovoga testa nismo se bavili terenskim sposobnostima nego nam je u fokusu bila struja, hibridni pogon, punionice, autonomija…
Premium dojam
Prije nego se posvetimo dijelu vezanom uz vožnju, recimo da Outlander PHEV s Instyle Plus opremom ostavlja premium dojam. Unutrašnjost je obložena finom kožom, kolo upravljača se može grijati, sigurnosna oprema i sustavi pomoći vozaču su kompletni pa čak je audio ugođaj potpun zahvaljujući tihom radu pogonskoga sklopa i posebno razvijenom audio sustavu Rockford Fosgate s devet zvučnika za surround zvuk. Sjedala se podešavaju električno, središnji zaslon obiluje informacijama i svakako savjetujemo da sve opcije, pogotovo one vezane za rad i korištenje hibridnog pogona proučite u miru svoga dvorišta ili parkirališta. Outlander je prostran i udoban obiteljski automobil. Prostora ima sprijeda, otraga i u prtljažniku obujma 463 litre. I tu je prisutan premium dojam jer se vrata prtljažnog prostora otvaraju električno. Oprema je kompletna i ne preostaje vam mogućnost doplate jer u ovom paketu dobijete baš sve, osim metalik boje.
U vožnji je Outlander PHEV izuzetno uglađen i nevjerojatno tih. Pokreće ga dvolitreni benzinski motor snage 121 KS te dva elektromotora, svaki snage 60 kW. Smješteni su na prednjoj i stražnjoj osovini. Snaga se prenosi preko bezstupanjskog automatskog (CVT) mjenjača. Bez obzira kako vozili i koji pogonski sklop koristite nećete osjetiti niti najmanji trzaj. To znači da ne osjećate rad mjenjača, punjenje baterije tijekom kočenja, prebacivanje s električnog na benzinski pogon, a niti uključivanje pomoći elektromotora benzinskom pri snažnijim ubrzanjima. PHEVu elektromotori omogućavaju da ubrzava silovito i na semaforu ste najbrži, a k tome nitko vas ne čuje. Moramo reći da je sve tako tiho i profinjeno da je teško zaključiti vozite li se na struju ili benzin. Tu informaciju je najbolje potražiti na velikom zaslonu koji pokazuje protok energije, punjenje, način vožnje i potrošnju.
Izvana se PHEV prepoznaje po stražnjoj i bočnoj oznaci te po jednom poklopcu na svakoj strani stražnjih blatobrana. Lijevi je za električne punjače, a desni klasični otvor za spremnik benzina. U unutrašnjosti, ispred vozačevih očiju je brzinomjer i velik pokazivač koji upućuje na ekološku vožnju u zelenom području, bijelom pri korištenju pune snage ili plavom kad prilikom oduzimanja gasa ili kočenja počinje punjenje baterije. Baterija se može puniti i tijekom vožnje preko benzinskog motora pritiskom na tipku GHRG. U tom slučaju morate računati na povećanu potrošnju benzina. Vozite li samo na benzin potrošnja je oko osam litara na otvorenoj cesti, a ako punite bateriju računajte s minimalno litrom više.
Kako biste postigli najpovoljniju potrošnju potrebno se malo igrati, planirati, računati. U Mitsubishiju tvrde da potrošnja može pasti na 1,8 l/100 km uz emisiju CO2 od tek 42 g/km. Mi to nismo uspjeli, ali 5,4 l/100 km u gradu s 1,8 tona teškim autom respektabilan je rezultat. Info display je pokazao smo tijekom testa na struju prešli 56% prijeđene kilometraže. Minimalno smo koristili punjene baterije benzinskim motorom. PHEV se može puniti na običnoj kućnoj utičnici i za 100% punu bateriju treba pet sati. To znači vožnju na struju od 50 kilometara. Kako biste to postigli morate imati garažu ili mjesto s običnom utičnicom i ostaviti PHEV da se puni preko noći.
Živite li u zgradi ili neboderu to je neizvedivo pa smo koristili brze punionice (DC – CHAdeMO) kojih ima sve više, kako u Zagrebu, tako i u Hrvatskoj. Na jednoj jačoj punili smo bateriju s 29 do 80% za 25 minuta, na drugoj, slabijoj s 23 na 80% za 37 minuta. Punionica se automatski isključuje kad se napuni 80% kapaciteta baterije jer je potrebno previše vremena kako bi se napunilo do 100%. Punjenje baterija je u ovom trenutku besplatno i tako bi trebalo biti do 2018. godine. S ovako napunjenom baterijom autonomija je 30 kilometara, ali i to ovisi o načinu vožnje, uvjetima na cesti i uključenim potrošačima. Na struju možete voziti do 120 km/h, ali baterija se tada vrlo brzo isprazni. Preporučljivo je na auto cesti voziti s benzinskim motorom do cca 120 km/h jer je tada potrošnja prihvatljiva, odnosno ispod 10 litara. Struju pohranjenu u bateriji se čuva pritiskom na tipku Save i kad se skinete s auto ceste, možete nastaviti na struju, pogotovo, ako znate da u blizini imate punionicu ili dovoljno vremena i kućnu utičnicu.
Kupnja ekoloških automobila mjeri se u promilima
Cijena ulaznog modela PHEVa je 379.900 kuna, dok ovaj testirani košta 439.900 kuna. Dizelska izvedba se prodaje za 239.000 kuna u izvedbi s pet sjedala i prednjim pogonom do 339.000 kuna koliko košta opcija sa sedam sjedala i pogonom na sve kotače. Trebate li ga kupiti teško je reći, jer radi se o velikim svotama novca. Možemo reći da je PHEV odličan i ekonomičan auto koji ima svoju jasnu svrhu i čestim korištenjem u gradu može se uštedjeti pristojna količina novca vožnjom na struju umjesto benzina, smanjiti emisija plinova i buka. Vrijedi to za uređene države u kojima se cijeni i postoji ekološka svijest, a nude se razni poticaji i benefiti za kupnju ovakvih automobila. Veseli što se u Hrvatskoj ipak nešto miče. Kupnja ekoloških automobila još uvijek se mjeri u promilima, infrastruktura je u povojima, a ni svijest najvećeg broja ljudi u Hrvatskoj nije ekološka.
PHEV je smisleno kupiti ako imate mogućnost punjenja preko noći, do posla vozite oko 20-ak kilometara i tamo opet možete dopuniti baterije. U tom slučaju možete dnevno prelaziti 40-ak kilometara bez ijedne potrošene kapi benzina. Za sada su brze punionice postavljene na nekim prometnijim lokacijama u gradu, ali ih nema u stambenim naseljima. U slučaju da živite u zgradi, nemate gdje napuniti preko noći auto i morate planirati raniji odlazak na posao kako biste izgubili pola sata na brzoj punionici. Isto biste trebali učiniti i na povratku s posla, ali treba računati i na udaljenost punionice od mjesta stanovanja jer ćete potrošiti nešto struje od punionice do kuće. Da, zvuči malo komplicirano, u praksi i je. Ukoliko nemate strpljenja i vremena za ovakve kombinacije, ovo nije auto za vas. No, za to nije kriv Mitsubishi. PHEV je namijenjen za onu prvu opciju s kućom, punionicom na poslu ili oko shopping centara i tu može funkcionirati savršeno. Istina, trebali bi biti malo i tehno frik da u potpunosti i na pravi način iskoristite sve njegove mogućnosti.
Tehnički podaci
Motor Benzinski 2.0 MIVEC + 2 elektromotora po 60W na prednjoj i stražnjoj osovini
Cijena (kn) 439.900
Snaga (KS) 121 + 2 x 82 KS
0-100 km/h (s) 11,0
Najveća brzina (km/h) 170
Potrošnja l/100 km 1,8 – 5,8 (test 5,4)
CO2 (g/km) 42
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.