Mit je da je Golf dvojka jedini priznati model u BiH, kažu to ponosni vlasnici automobila Yugo koji od svojih ljubimaca uporno ne odustaju. Danas, kada je tvrtka iz Kragujevca u Srbiji bankrotirala, a Yugo odavno ne silazi s tvorničkih traka, njihovi vlasnici za N1 govore za što ih veže najdraži i najgori automobil ikada proizveden.
Yugo je najpoznatiji jugoslovenski automobil, ali i mnogo više od toga. Osam godina nakon što je posljednji primjerak izašao s trake kragujevačke “Zastave”, ovaj automobil i dalje možemo vidjeti na cestama širom BiH i regije. Za Akifa Grbu iz Sarajeva, Yugo je i dalje nezamjenljiv suputnik.
“Dobro služi, jer ga je prvi vlasnik, kad ga je kupio, potpuno zaštitio. I dan danas, oni vijci koji su tvornički mogu se kao od šale odviti. On izgleda očuvano, i limarija i sve. On je ’89. godište, i za svoje godine, odlično je očuvan. Drugi su već truli, ali on nije”, otkriva Grbo.
Yugo je osamdesetih godina prošlog stoljeća doživio i promociju na američko tržište. Od tamošnjih korisnika, nerijetko je nazivan “najgorim automobilom svih vremena”. Tako nisu mislili u Jugoslaviji, gdje je Yugo više puta opjevan, između ostalog i u poznatoj pjesmi Zabranjenog pušenja.
“Ono što je Yugo svakako bio, bio je simbol. Bio je simbol nečeg što smo tada imali, a sada nemamo, a to je samopoštovanje. Kako kaže Englez, Švabo, Rus, što bi rekli Nadrealisti. To je bilo vrijeme u kojem smo se usudili napraviti auto, izbaciti ga na američko tržište, i čak uspjeti da u njega sjedne jedan Bruce Willis, ili da njime počne jedan čuveni film ‘101 Dalmatinac'”, ističe Sejo Sexon, autor pjesme “Yugo 45”.
Loša reputacija na stranom tržistu, ali ni zub vremena, nisu umanjili značaj Yuga na našim prostorima. Golf 2 uskoro bi mogao dobiti spomenik u Sarajevu, a bi li i Yugo mogao doživjeti sličnu sudbinu?
“Yugo je dosta značajan za ovo tržište, jer od kako se počeo proizvoditi prije rata, i u vremenu kad se izvozio u Ameriku, svatko je imao u perspektivi uzeti ga. Mislim da zaslužuje pažnju”, kazao je Grbo.
Ovo je ukupno treći Yugo u vlasništvu Akifa Grbe, i u njemu dnevno pređe po 10 km. Planira ga prodati, i kako kaže, kako je u trećoj životnoj dobi, nakon njega ne planira imati druga vozila.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.