Harač na aute: Poskupljuju čak i oni koji najmanje zagađuju

author
Nikola Kojić
03. sij. 2017. 09:57
>
10:00
automobil voznja brzinomer krupno (fourseasons)
Freeimages/fourseasons | Freeimages/fourseasons

Povećanje trošarina sigurno će pokolebati mnoge hrvatske kupce, kojima je dosta da plaćaju najskuplje automobile u ovom dijelu Europe, ali i u cijeloj Europi...

U novu godinu većina trgovaca automobilima ušla je s novim cjenicima na kojima su istaknute više cijene. Posljedica je to izmjena trošarina, kojima država namjerava ubrati dodatnih 60 milijuna kuna poreza godišnje.

Stope trošarina izmijenjene su po takozvanom ekološkom i socijalnom kriteriju, no jedina posljedica izmjena je ta da će gotovo svi, bez obzira bili njihovi automobili manje ili više ekološki, u ovoj godini plaćati više prilikom kupnje novog vozila. Tako će, primjerice, poskupjeti i oni automobili koji, prema tvorničkim podacima, troše i manje od 3,8 l/100 km, odnosno emitiraju manje od 100 g CO2 po kilometru.

Jedini koji imaju razloga veseliti se novim trošarinama su rijetki bogataši koji si mogu priuštiti snažni i luksuzni automobil skuplji od otprilike milijun i pol kuna. Naime, jedino će takvi automobili pojeftiniti.

Svim time zadaje se još jedan udarac industriji koja je uz građevinsku najviše bila pogođena krizom i koja se tek prošle godine počela ubrzano oporavljati. Kupci će se sve više okretati rabljenim automobilima iz unosa, a to je minus i za ekologiju, ali i za sigurnost.

Prosječni automobil u Hrvatskoj star je 13,5 godina, a prosjek EU iznosi 8,6 godina. Djelomično i zbog toga imamo velik broj poginulih na cestama. Naš prosjek ovdje iznosi 8,1 na 100.000 stanovnika, a prosjek EU samo je pet osoba na 100.000 stanovnika.

A zbog svega ovog država bi na kraju umjesto očekivanog plusa na kraju godine mogla završiti i u minusu jer će nove trošarine zasigurno osjetno usporiti oporavak tržišta novih automobila, što znači i osjetno manje trošarina, ali i PDV-a u državnoj blagajni, pišu 24sata.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama