TEST Volvo S90 D5 AWD Inscription Plus

Auto 18. sij 201712:45 > 12:48
Kojiauto.hr

Volvo spada u one marke koje nikada neće biti mainstream. Nekad davno kupovali su ga isključivo oni koji su htjeli imati siguran i pouzdan auto, a sve ostalo poput estetike i voznih svojstava bilo je u drugom planu.

U posljednjih desetak godina konačno su i u Volvu prepoznali vrijednost skandinavskog dizajna i počeli raditi ne samo sigurne, već i lijepe aute. Iz generacije u generaciju to se potvrđuje i svaki novi model podiže letvicu na još višu razinu. No, prioriteti poput sigurnosti nisu zanemareni pa je tako svaki novi model koji nam stiže iz Göteborga u pravilu i najsigurniji automobil na svijetu toga trena.

Na test smo dobili novu perjanicu iz Volva – model S90. Nakon luksuznog SUV-a XC90 koji je započeo s novim dizajnerskim, ali i tehnološkim izričajem švedskog proizvođača bilo je jasno da sljedeći na redu mora biti nasljednik već ostarjelog, ali još uvijek nam dragog S80. Ali da bi se Volvo mogao boriti s veličinama poput Audija A6, BMW-a serije 5 i nove svemirske E-klase, bilo je jasno da švedski inženjeri moraju povući iz petnih žila da naprave nešto zaista posebno. Čini se da su u tome uspjeli.

Krenimo od dizajna. Na prvi pogled vidi se poveznica s XC90 preko LED dnevnih svjetala u obliku Thorovog čekića. Impresivan prednji kraj ne ostavlja nikakve sumnje u potenciju koja se skriva ispod švedskog lima. U testnom modelu to je značilo jači dizel nazvan starog imena D5 od 235 KS, s Power Pulse tehnologijom i pogonom na sve kotače. Automatski mjenjač s osam stupnjeva serijska je oprema i logičan odabir za poslovno-prestižnu limuzinu. Obzirom na pozamašne dimenzije, jasno je da o udobnosti putnika ne treba previše brinuti. Oni sprijeda vrlo lako će naći idealnu poziciju za vožnju, dok će oni straga udobno zavaljeni s više nego dovoljno mjesta za noge uživati u pravom menadžerskom mjestu s vlastitom dvozonskom klimatizacijom (ukupno 4 zone).

Uvijek je nezahvalno govoriti o dizajnu, jer preferencije su različite, no najbolji pokazatelj uspjeha nekog dizajna su reakcije prolaznika i drugih učesnika u prometu. Bez obzira na starost, doslovno od 3 godine pa naviše za S90 se može reći da je potpuni uspjeh. Oduševljenje i impresioniranost najčešće su reakcije koje smo vidjeli u tjedan dana koliko smo uživali u perjanici švedske tehnologije. Još ako imate sreće da naiđete na ljubitelja Volva, kao što se nama dogodilo u jednom zagrebačkom kafiću, pripremite se na bezbroj pitanja i prepričavanje brojnih iskustva s Volvo modelima.

Švedski minimalizam

Interijer je oličenje drugačijeg pogleda od onog ustaljenog njemačkog. Veliki ekran poput tableta središnje je mjesto infotainmenta, ali i upravljanja većinom funkcija S90. Djeluje impresivno, no šteta je što je neminovno oskvrnuće lijepog interijera brojnim otiscima prstiju na njemu, što je vidljivo posebno po danu. Minimalan broj gumbića koji je zbog toga ostao na konzoli osigurava čist i minimalistički izgled interijera, a 12.3“ TFT zaslon koji donosi osnovne podatke o vožnji može se modificirati prema sklonostima vozača. Tu je i pravi head-up displej koji vam omogućava praćenje vaše brzine, trenutnog ograničenja i udaljenosti do vozila ispred vas bez da mičete pogled s ceste. Sjedala su presvučena Nappa kožom i po dobrom starom običaju vrlo su udobna i pružaju dovoljno potpore u zavojima. I sada dolazimo do highlighta koji nas se najviše dojmio.

Volvo je oduvijek bio poznat po više nego dobrim zvučnim sustavima u svojim vozilima, no u S90 sada služi Bowers&Wilkins audio sustav koji je, slobodno to možemo reći, sam vrh trenutne ponude. One priče o koncertnim dvoranama u automobilima uvijek su bile metafora, no u S90 imaju podlogu pa čak možete odabrati i zvuk kakav imate u Göteborg koncertnoj dvorani. Odlična izolacija zvukova izvana s maestralnim audio sustavom navest će vas da se vozite što sporije i ležernije, samo da bi što dulje uživali u audiofilskom doživljaju koji ovaj Volvo pruža.

Poslovna krstarica

Zahvaljujući stvarno pozamašnim dimenzijama potrebno je određeno privikavanje na upravljanje s S90, posebno ako morate manevrirati uskim uličicama ili parkiralištima. Nakon malo navikavanja eventualni problemi tog tipa nestaju, a brojna sigurnosna oprema radi za vas tako da ne morate biti u strahu ni od naleta na vozilo ispred, pješake, bicikliste ili životinje. Dvolitreni dizel ima svega četiri cilindra, no snage ima više nego dovoljno i za bržu vožnju. Buka motora ili vjetra pri bržoj vožnji ne postoji, jedino se izvana pored upaljenog auta može primijetiti da je motor četverocilindričan. Možete birati između tri moda vožnje: ECO efficieny za minmalan utrošak goriva, Comfort za svakodnevnu uporabu i Dynamic za one trenutke kada poželite juriti.

Zračni ovjes na stražnjoj osovini osjetno mijenja narav S90 u takvoj vožnji, a 20 inčni kotači pridonose sigurnijoj vožnji, uz neminovni estetski učinak. Iako smo rekli da je sve u S90 napravljeno da vas opusti i ničime ne potakne na brzu vožnju (ako pritom ne računamo putnu brzinu od 160 km/h koja je sasvim normalna za ovaj auto), Dynamic postavka promijeni reakciju na gas. Tada se, zahvaljujući Power Pulse tehnologiji upuhivanja zraka u turbo punjač eliminira turbo rupa pa na raspolaganju istog trenutka imate maksimalni potisak. Čak i uske krivudave ceste spuštanja prema Križišću i otoka Krka nisu problem, već izazov i jedino što smo još poželjeli u ovom zaista nakrcanom primjerku bile su polugice mjenjača iza volana da bi dojam vožnje bio potpun. Možda se to kosi s filozofijom odgovorne vožnje kakvu Volvo propagira, no mi bismo ih rado imali.

Inače je osambrzinski mjenjač dosta ležeran u svom radu i definitivno je atmosfera vožnje S90 dosta ležerna. Uostalom, teško da ćete jurcati zavojima ako vozite poslovne partnere straga na neki radni ručak. A za tu namjenu S90 je savršen i tada mu nećete zamjeriti i manjak informacija s upravljača jer mu „haklanje“ zavoja sigurno nije visoko na listi prioriteta. Automatik radi više nego solidno i uglađeno, posebno kada dosegnete putnu brzinu, dok pri niskim brzinama i stani-kreni prometu koji put zna reagirati prenaglo. Ukoliko vas nervira gužvanje u gradu, postoji funkcija auto-pilota koji će za vas brinuti o gmizanju u „čepovima“ poput Savske ceste u petak popodne kada pada kiša. Vi se opuštate uz glazbu, a Volvo S90 preuzima stres na sebe. Za nabrajanje svih sigurnosnih značajki S90 trebalo bi nam previše prostora, a oni koji vole tu marku ionako ih dobro znaju.

Dolazimo do onog najvažnijeg, a to je cijena. Uz sva brojna pitanja na koja smo morali odgovarati u tih tjedan dana, ono o cijeni bilo je najčešće. Impresivan izgled i dimenzije, u kombinaciji s bogatstvom opreme i mnoštvo dodataka iz popisa dodatne opreme sigurno da nisu jeftini. Testirani model košta 693.066 kn, no samo iznos za dodatnu opremu je 154.300 kn. S90 Inscription s ovim motorom i pogonom inače košta 531.487 kn.

Prevedeno u svima nama standardnu valutu kod kupovine auta, ovo iznosi otprilike 92.500 €. To je svakako pozamašna brojka, ali svakodnevno oko vas kruže A6-ice, 5-ice i E klase koje koštaju i osjetno više i nitko na njih ne obraća pažnju. Upravo zato nam se Volvo i sviđa, jer nije uobičajen izbor za kupce u ovoj klasi. Uz to, osim impresivnog izgleda govori puno i o ukusu njegovog vozača koji ne kupuje auto radi drugih već radi sebe. Ukoliko ste poslovan čovjek i birate svoj idući auto kojim ćete predstavljati sebe i tvrtku, S90 morao bi se naći na vašoj listi.

Tehnički podaci:

Motor: 2.0 TD

Snaga: 235 KS

Okretni moment: 480 Nm

Ubrzanje 0-100 km/h: 7.0 s

Vmax: 240 km/h

CO2: 127 g/km

Potrošnja: grad 9.0, autocesta 7.7, otvoreno 7.0

Cijena: osnovni D5 Inscription 531.487, testirani model 693.066 kn

Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr
Kojiauto.hr

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.