Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM 180 RWD Super

Auto 31. kol 201713:46 > 13:52
Kojiauto.hr

107 godina trebalo je da Alfa Romeo na tržište izbaci svoj prvi SUV. Marka koja je kroz svoju povijest izgradila svoj imidž na stazama diljem svijeta priključila se trendu proizvodnje i zarađivanja od trenutno najlukrativnijeg segmenta uopće.

Giulia je pokazala da je vrag odnio šalu i da za Alfa Romeo više nema nazad. Ili će raditi vrhunske aute u skladu sa svojom tradicijom ili će nestati. Kako je Giulia napravila dar-mar u svojoj kategoriji, tako je i Stelvio krenuo tim stopama. Nazvan je po legendarnom planinskom prijevoju između Italije i Švicarske, koji se smatra Mekom za sve vozače entuzijaste. Manje ljudi zna da se na tom prijevoju od 1929. do 1939. godine vozila brdska utrka kojom su kroz sve te godine dominirale upravo Alfe.

Stelvio je kao i Giulia stvoren na novoj Giorgio platformi, a zahvaljujući kardanskom vratilu od karbona (!) i drugim mjerama uštede na težini, Stelvio je uvjerljivo najlakši SUV te kategorije. Nadmašuje BMW X3 za 145 kg, a Macan za čak 185 kg.

Dizajnerski je Stelvio prepoznatljiva Alfa, a koliko je bitan pokazuje i podatak da se Giulia neće raditi kao karavan, već će i ti Alfini kupci odabrati Stelvio. U kabini će se udobno smjestiti četiri odrasle (ali stvarno odrasle osobe), dok će prtljažnik progutati 525 litara prtljage.

Motor se pali u Ferrarijevom stilu pritiskom na gumb na volanu. Sve eventualne dvojbe o vožnji padaju u vodu nakon prvih par metara. Iako je naš model imao početni motor u ponudi od 180 KS sa samo stražnjim pogonom, nismo se nikad osjetili podmotorizirano. Prvo što primijetite je ekstremno direktan volan. Treba malo vremena da se naviknete na brzinu kojom auto reagira na inpute volana. U Stelviu sjedite 19 cm više od Giulie, no inženjerima je pošlo za rukom prenijeti većinu dojmova iz limuzine u SUV. Nema ljuljanja u zavojima, auto prati i sluša sve što vozač traži od njega. Iako ovjes čvrsto drži Stelvio za podlogu, nije pretvrd i odlično upija i poprečne neravnine. Stražnji pogon znači da se na volanu ne osjeća nikakav utjecaj pogona. Automatik radi besprijekorno pri laganoj vožnji, a izmjene su neprimjetne. Ako ste sami, onda sa Stelviom možete iskoristiti svaki zavoj na način kakav ne očekujete od 1.67 m visokog auta. Nema zavoja u kojem ćete maknuti ruke s volana da bi ga savladali, a zahvaljujući dugačkim (Renault – gledaj i uči) ručicama mjenjača, nikada nije problem mijenjati stupnjeve ručno. Autocesta je druga priča. Tamo zahvaljujući okretnom momentu možete krstariti uz minimalnu buku u osmom stupnju prijenosa, ali bez opuštanja jer vrlo direktan volan svaki, pa i najmanji pomak upravljača pretvaraju u trenutni pomak na cesti. Preporuka je voziti se u N modu DNA sustava jer mekše kreće s mjesta. Kada vas baš „primi“ žuta minuta okrenite na D i uvjerite se koliko je zapravo 180 KS moćno (ili što znači 450 Nm iz prve ruke). Pitamo se kako onda ide jači dizelaš od 210 KS kada s ovim Stelvio juri više nego dovoljno za sve prohtjeve. A o vrhu ponude s Ferrarijevim V6 od 510 KS da i ne govorimo…

Kojiauto.hr

To je najbolji pokazatelj koliko Stelvio još ima rezerve u sebi. Ako ste do sada vozili jurilice, a došlo je vrijeme za obitelj ili jednostavno veći komfor, onda Stelvio mora biti na vašoj listi. Do sada su se Alfe kupovale isključivo srcem, ovo je po svemu prva za koju navija i zdrav razum. Osim što je atraktivan, praktičan, štedljiv (u gradu nismo nikada prešli 9 litara), Stelvio predstavlja i dobru protuvrijednost za uloženo. Jedini SUV koji smo do sada vozili da se može mjeriti sa Stelviom po pitanju dinamike je Macan od Porschea koji je barem dvostruko skuplji. Slični konkurenti iz Njemačke osjetno su skuplji, a sada već sličan novac treba izdvojiti i za malo bolje izvedbe korejskih SUV-ova. Kada u to ubrojite Stelviov izgled te petogodišnje jamstvo ili 120.000 km, stvari se naglo okreću u Alfinom smjeru.

Tehnički podaci:

Motor: 2.2 TD

Snaga: 180 KS

Okretni moment: 450 Nm

Ubrzanje 0-100 km/h: 7.6 s

Vmax: 210 Km/h

Potrošnja: grad 8.6, otvoreno 6.4, prosjek 7.3 l/100 km

CO2: 124 g/km

Cijena: Stelvio 2.2 M-Jet Super 376.991 kn

Kojiauto.hr