Toyota je u Hrvatskoj službeno predstavila novi model - Prius.
Toyota Prius je jedan od pionira hibridne tehnologije, kako u Europi, tako i u Hrvatskoj, a ovo je njezina peta generacija. Prvi Prius je na tržište stigao 1997. godine, no tek je u svojoj drugoj generaciji došao na naše tržište.
Prema riječima iz Toyota, ova zadnja generacija je kreirana upravo za Europu.
Novi Prius je dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj verziji, a to znači da kao pogon koristi benzinski 2-litreni motor i bateriju od 13,6 kWh koja je punjiva. Ova veličina baterije omogućava Priusu vožnju samo na struju od čak 86 kilometara, prema službenim podacima.
Baterija se puni putem utičnice, ali ju puni i benzinski motor tijekom vožnje. No tu je i opcija da sam benzinski motor radi kao generator te na taj način puni bateriju.
Za veliki doseg zaslužna je izuzetno aerodinamična linija koja sprijeda podsjeća na sportske automobile, a straga na coupe. Većem dometu doprinose i solarne ćelije u samom krovu. One mogu povećati vožnju na struju za dodatnih 8 kilometara, ali uz uvjet da tijekom dana parkiran na vanjskom parkingu. Tijekom same vožnje solari su tu za napajanje klime, radija i ostale elektronike u automobilu.
U unutrašnjosti je najveća promjena što se tiče položaja sjedenja za volanom. Sjedi se niže nego u prethodnim modelima, a i sam volan se nalazi niže kako bi omogućio pogled na instrumentalnu ploču koja se nalazi visoko, na samom kokpitu. Razlog ovakvog rješenja jest Toyotina filozofija sigurnosti koja kaže – ruke na volanu, oči na cesti.
Kada smo kod sigurnosti, dodajmo i da se Prius standardno isporučuje s najnovijom generacijom sustava Toyota Safety Sense, koji uključuju nove funkcije za pomoć pri vožnji i sprečavanje nesreća i dodatno poboljšavaju sigurnost.
Tu je i glavni ekran s poboljšanim sustavima za zabavu i navigaciju, uključujući mogućnost povezivanja putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.
Uz ostalu tehnologiju, novi Prius ima i sustav prediktivne učinkovite vožnje koji uči kojim se rutama vozač redovno kreće i kakav je njegov stil vožnje. Na taj način računa kako će i gdje se upotrebljavati način vožnje samo na struju kako bi se smanjila sveukupna potrošnja.
Što se tiče same potrošnje, Toyota tvrdi da ona iznosi samo 0,5 l/100 km, ali to naravno uključuje vožnju gotovo isključivo na bateriju. Drugim riječima, trebate ga redovito puniti strujom.
Za kraj dodajmo i da snaga ovog plug-in hibridnog sustava iznosi 223 KS, a što omogućuje ubrzavanja do 100 km/h za 6,8 sekundi.
To je ujedno i jedini motor koji se nudi na našem tržištu, a njegova cijena u Hrvatskoj starta od 48.768 eura.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!