U Hrvatskoj je od početka godine porasla prodaja automobila, kako novih tako i rabljenih.
Brojke na lažu, a one govore kako je u Hrvatskoj u prvoj polovici ove godine prodano 33.799 novih putničkih vozila što je 43,6 posto više nego u istom razdoblju lani kada ih je prodano 23.535.
Impresivan rast od gotovo 50 posto ostvaren je i u lipnju, kada je prodano 7.215 novih automobila, uz rast od 41 posto, podaci su Promocije plus. Valja napomenut na jedan detalj, a taj je da se navedene brojke odnose na broj registracija, odnosno broj novoregistriranih automobila, što znači da su automobili naručeni znatno ranije. S obzirom na velika čekanja na isporuku vozila, ne treba odbacivati i mogućnost da ih je većina naručena još prošle godine.
Najprodavaniji automobili u 2023.
Dodajmo da je najviše u prvoj polovici ove godine prodao Volkswagen, 4.051 komada, te ima udjel od 12 posto u ukupnoj prodaji. Renault je na drugom mjestu sa 4.026 prodanih novih vozila i udjelom od 11,9 posto, dok je Škoda treća s 3.387 prodanih i udjelom od deset posto. Kia drži četvrto mjesto s polugodišnjom prodajom od 2.411 vozila i udjelom u u ukupnoj prodaji od 7,1 posto, a Dacia je peta (2.206 prodanih i udjel od 6,5 posto).
Hrvati su kupovali i luksuznija vozila. Tako je od siječnja do kraja lipnja prodano i 1.558 novih Audija, 846 Mercedesa, 676 BMW-a, 259 Volva, 196 Tesli, 185 Porschea, 36 Jaguara, 31 Lexus, tri Ferrarija, tri Maseratija te po jedan Bentley, Aston Martin i McLaren.
Ipak, najprodavaniji model u dosadašnjem dijelu 2023. bio je Renault Clio kojih je prodano 1880, a slijedi Hrvatima godinama omiljena Škoda Octavia koju je odabralo 1377 kupaca. Iza njih slijedi još jedan Renault, i to Captur (1030), a zatim Dacia Duster (973), VW Taigo (923), Suzuki Vitara (923) i SX4 (888), VW T-Cross (837), Opel Corsa (798), dok deset najprodavanijih zaokružuje Dacia Sandero (784).
I država trlja ruke
Koliko je brojka od 33.799 prodanih novih vozila impresivna jasno vidimo kada usporedimo podatke s godinom prije. Kako smo već naveli, u 2023. je zabilježen rast prodaje od 43,6 posto više nego u istom razdoblju lani. Ovogodišnje brojke još su sjajnije kada uzmemo u obzir da je u cijeloj 2022. prodano 44.088 novih vozila.
Drugim riječima, u polovici ove godine ostvareno je 76.66 posto prometa iz prošle godine. Dodajmo tomu i podatak da je u lipnju prošle godine država raspisala natječaj za sufinanciranje električnih i plug-in hibridnih automobila što je dodatno potaknulo prodaju, dok ove godine taj isti natječaj tek trebaju raspisati.
No postoji i još jedan detalj, karakterističan za hrvatsko tržište. Kako smo zemlja koja je uvelike ovisna o turizmu tako moramo napomenuti da je dio ovogodišnjih registriranih automobila otišao u rent-a-car flotu. Podsjetimo, prošle je godine vladala velika nestašica na tržištu automobila te se na isporuku čekalo i više od godinu dana. Stoga su brojne rent-a-car kuće dočekale turističku sezone s nedovoljnim brojem vozila. Kako se tržište polako oporavlja tako su i te tvrtke došle na svoje te se dobro pripremile za dolazak turista.
Veliki rast prodaje ide i na ruku državi. Prema evidenciji Carine, u 2023. uneseno i uvezeno je 32.038 novih vozila. Treba imati u vidu da Carina ne gleda broj registriranih vozila nego onaj broj vozila na koji je plaćen poseban porez na motorna vozila (PPMV). Također, podaci o broju novih vozila i njihovom obračunatom PPMV-u nisu potpuni s obzirom da je rok za podnošenje mjesečnih izvješća za mjesec lipanj – 15.srpnja 2023.
Na 32.038 novih vozila obračunato je 38.004.395 eura PPMV-a. Usporedbe radi, u cijeloj 2021. naplaćeno je nešto više od 47 milijuna eura PPMV na nova vozila. Tako da od rasta prodaje “profit” ubire i država.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare