Novi automobili sve su skuplji, a razlozi su brojni, od inflacije, do problema s nabavom materijala koji su znatno usporili proizvodne trake. No ako više nema jeftinih automobila uvijek ima onih jeftinijih. Stoga smo odlučili pretražiti tržište i pronaći 15 najjeftinijih novih automobila na hrvatskom tržištu.
Do prije nekoliko godina budžet od 100.000 kuna, ili oko 13.300 eura po novome, bio je sasvim pristojan za kupovinu novog automobila. Pred vama je tada bila cijela lepeza modela između kojih ste mogli birati te ste danima trebali obilaziti prodajne salone u potrazi za onim što vam se sviđa. Danas će vam biti dovoljno i pola sata jer s tim istim budžetom ograničeni ste na ravno – jedan automobil.
Automobilska industrija još se nije u potpunosti oporavila od gospodarskog zastoja uzrokovanog pandemijom koronavirusa u 2020. Tada je proizvodnja novih automobila stala, a kada je ponovo krenula našla se u velikom problemima s dobavnim lancima. Posljedica toga jest manjak novih vozila na tržištu te duga čekanja kupaca, o čemu smo već ranije pisali. Zakoni tržišta pobrinuli su se da manjak automobila znači i više cijene, a kada tome pridodamo već toliko spominjanu inflaciju, dolazimo do toga da si za 100.000 kuna možete priuštiti samo jedan novi automobil na tržištu.
15 najjeftinijih automobila
Poučeni navedenim, odlučili smo malo istražiti tržište te vidjeti što se sve nudi na hrvatskom tržištu. Tako smo otkrili da za manje od 14.000 eura možete birati između tek dva modela, dok vam budžet od 15.000 eura nudi izbor između sedam automobila. Ipak, ovdje smo odlučili pronaći 15 najjeftinijih automobila u Hrvatskoj.
Cijena koju smo gledali uključuje PDV, kao i poseban porez na motorna vozila (PPMV), odnosno do registracije. Nismo uzimali u obzir cijene na akcijama, tako da vam uvijek ostaje nada na možete naletjeti na nešto povoljniju ponudu ili pak ispregovarati istu. Također, trgovci često znaju u cijenu automobila ubaciti i neku drugu uslugu, poput police osiguranja ili slično, no takve stvari nismo računali u konačnu cijenu.
Ovdje se radi o malim gradskim automobilima s početnom cijenom koja najčešće uključuje najslabiji motor i najmanju razinu opreme. Važno je i naglasiti da ove istaknute cijene vrijede u vrijeme pisanja teksta tako da je moguće da one u budućnosti budu više, ili čak i niže. Slike su, naravno, ilustrativne.
1. Hyundai i10
Najjeftiniji novi automobil koji trenutno možete kupiti u Hrvatskoj je 3,67 metara dug i tek 1,68 metara širok Hyundai i10, čija cijena starta od 12.210 eura. Za to ćete dobiti pet vrata, 1.0 benzinski motor snage 49 konjskih snaga te opremu Select koja pak uključuje brojne sigurnosne značajke, kao što su sustav za prepoznavanje trake i automatsko kočenje. Tu je također i digitalni radio (DAB) i tempomat.
2. Dacia Sandero
Drugi najjeftiniji automobil je nešto veća Dacia Sandero koja starta s cijenom od 13.500 eura te za malo prelazi bivšu psihološku granicu od 100.000 kuna. Za taj iznos ćete dobiti 1.0 benzinski motor od 91 KS i opremu Essential koja uključuje neke osnovne stvari poput “mjerača brzine u kilometrima na sat” pa do upozorenja na sudare i multimedija s digitalnim radiom te mogućnošću povezivanja vaših pametnih telefona putem aplikacija Apple Car Play i Android Auto. No ova oprema ne uključuje i – klimu. nju ćete morati nadoplatiti 420 eura.
3. Suzuki Ignis
Sljedeći na listi je nešto manji Suzuki Ignis čija početna cijena iznosi 14.031,75 eura, a za to ćete čak dobiti hibridni motor. Riječ o blagom hibridu s malom 12V baterijom koja benzinskom motoru daje dodatnu snagu prilikom ubrzanja. Ukupna snaga iznosi 83 KS, a oprema je nudi digitalni radio te solidnu sigurnosnu opremu.
4. Mitsubishi Space Star
Tek 150 eura skuplji je Mitsubishi Space Star koji košta od 14.188,07 eura naviše. Riječ je modelu s 1.2 benzinskim motorom snage 71 KS i opremu Inform+ uz koju dobivate stvari poput Multi-info zaslona, automatskih brisača sa senzorom, digitalnog radija i slično.
5. Renault Twingo
Nakon njega slijedi Renault Twingo koji starta s cijenom od 14.490 eura, a dolazi s benzinskim motorom od 65 KS (druga opcija je nešto skuplji električni). Stiže u opremi “equilibre” koja nudi čak i 7 inča veliki ekran s multimedijom i opcijama Apple Car Play i Android Auto pa i tonirana stakla.
6. Fiat Panda
Sljedeća na listi je Fiat Panda čiji dizajn osvaja i nakon više od deset godina. Početna cijena joj je 14.586 eura za benzinac od 70 KS i opremu Street koja dolazi s pristojnom sigurnosni značajkama te digitalnim radiom s tipkama na volanu.
7. Suzuki Swift
Među najpovoljnijim automobilima našao se i još jedan Suzuki, i to model Swift. Riječ je o nešto većem modelu od Ignisa, a cijena mu starta od 14.594,02 eura. Za taj novac dobijete isti hibridni motor od 83 KS kao kod Ignisa te istu razinu opreme.
8. Hyundai i20
I Hyundai isto ima dva modela u top 10 najjeftinijih. Nakon što je i10 odnio prvo mjesto, sada je na red došao njegov “stariji brat” i20. Njegova cijena kreće od 15.290 eura i prvi je koji probija granicu od 15.000 eura. Dolazi s 1.2 benzincem snage 84 KS i opremom Trend koja ima sve što i oprema Select kod modela i10 uz još neke dodatke kao što su tipke na volanu, tonirana stakla, detektori tlaka u gumama itd.
9. Kia Picanto
Top 10 zaključuju dvije Kije. Prva je Kia Picanto koji kreće s cijenom od 15.399 eura i dolazi s benzinskim motorom od 66 KS i opremom EX Fun koja je možda i najbogatija među svim nabrojanim modelima. Iznad nje je samo oprema EX X-Line s opcijama bez koje većina vozača može živjeti.
10. Kia Rio
Nakon Picanta cijenom skačemo na preko 16.000 eura jer slijedi veća Kia Rio s jačim benzinskim motorom od 84 KS i početnom cijenom od 16.199 eura. kao i Picanto, i Rio dolazi s bogatim paketom opreme EX Fun s brojim opcijama koje nećemo nabrajati ovdje.
11. Toyota Aygo X
Poslije deset najjeftinijih sljedeća je na redu Toyota i to maleni Aygo X (čita se kros, op.a.) koji se predstavlja kao najmanji SUV na tržištu. Cijena mu starta od 16.208 eura za benzinac od 72 KS, što je i jedini motor u ponudi. Početni Aygo X dolazi u opremi X, a dobra je stvar što ćete i u njoj dobiti svu silinu sigurnosne opreme kao i najskupljim Toyotinim modelima jer kako oni kažu “sigurnost nije opcija”.
12. Fiat 500
Nakon Toyote stiže još jedan Fiat i to “neumorni” Fiat 500 koji retro dizajnom osvaja još od 2007. godine kada je predstavljen nasljednik legendarnog modela iz 1950-ih. Njegova cijena kreće od 16.312 eura, a riječ je benzincu od 70 KS s opremom Cult. Osnovna boja nije mu bijela nego pastelna crvena naziva Passione, tako da ni s početnom opremom ne izgleda prosječno.
13. Seat Ibiza
Na sretnom 13. mjestu našla se Seat Ibiza s cijenom od 16.462,78 eura s benzinskim motorom od 95 KS. Ibiza dolazi u opremi Reference koja također uključuje crvenu boju, ali i sustav za prepoznavanje trake i automatskim kočenjem u slučaju opasnosti.
14. Mazda 2
Predzadnje mjesto drži Mazda 2, također s benzinskim motorom koji daje 55 KS, a koja kreće s cijenom od 16.622,83 eura. Za taj iznos dobit ćete opremu Challenge koja, uz ostalo, nudi i ekran u boji veličine 8 inča, LED svjetla i tempomat.
15. Citroen C3
Listu od 15 najpovoljnijih automobila na našem tržištu zaokružuje Citroen C3. Jedan od najudobnijih automobila u klasi kreće s cijenom od 16.895,84 eura i benzinskim motorom od 83 KS i opremom YOU! koja donosi bijeli boju, sigurnosni paket, zatamljena stakla te tempomat i limitator brzine.
Kao što možemo vidjeti svi navedeni automobili pogone se benzinskim motorom, a za manje od 15.000 eura možete dobiti čak i hibrida. Dizelaski, plug-in hibridni, električni ili LPG modeli koštaju više te ih se ne može naći među najpovoljnijim automobilima. Svi ovi benzinci snage su manje od 100 KS, a tek su Ibiza (95 KS) i Sandero (91 KS) blizu te trocifrene brojke.
Svi dolaze s ručnim mjenjačem jer automatik dolazi u nekim skupljim verzijama. Također, većina ih dolazi s zavidnom razinom sigurnosne opreme koja polako postaje standard, a što je zasluga strožih europskih regulativa. Osim sigurnosti, većina ih dolazi s visokim paketom udobnosti, a od svih navedenih samo Dacia ne nudi klimu u osnovnoj opremi.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH) prosječna starost automobila u našoj zemlji je gotovo 15 godina, a cijene novih automobila i kupovna moć naših građana glavni su razlog te porazne brojke. Stoga se mnogi okreću rabljenim automobilima koji u većini slučajeva nemaju razinu opreme koju danas nude najjeftiniji novi auti, a to je poglavito važno u vidu sigurnosti na cestama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!