Među svim proizvođačima automobila jedan zauzima vrh kada je u pitanju zadovoljstvo kupaca.
Zadovoljstvo kupaca nastavlja rasti, pokazuje američka studija indeksa zadovoljstva J.D. Power 2024.
Ove godine, ukupno zadovoljstvo kupaca iskustvom kupnje vozila iznosi 801 (na ljestvici od 1000 bodova), u odnosu na 793 prije godinu dana.
Nagrade po kategorijama
Istraživanje je pokazalo i neke zanimljivosti. Iako je razlika između zadovoljstva kupaca vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem i električnih vozila (EV) sve manja, kupci EV-a i dalje su znatno manje zadovoljni.
Porsche je drugu godinu zaredom najbolji među premium markama, s rezultatom 851. Infiniti (840) je na drugom mjestu, a Jaguar (838) na trećem.
Mini zauzima najviše mjesto među markama za šire tržište, s rezultatom od 829. Buick (827) je na drugom, a Subaru (825) na trećem mjestu.
Premium automobil: Porsche (drugu godinu zaredom)
Premium SUV: Porsche (drugu godinu zaredom)
Automobil za masovno tržište: Mini
SUV za masovno tržište: Buick
Pickup za masovno tržište: GMC (drugu godinu zaredom).
Zašto su te marke automobila uspješne?
Ukupna ocjena zadovoljstva uključuje uglavnom postupak kupnje, ali i iskustvo vožnje i vlasništva. CarBuzz navodi kako postoji nekoliko ključnih razloga zašto Porsche nudi toliko zadovoljstvo kupnje. Prvo i najvažnije je nešto što se zove proces isporuke, kao posljednji korak u kupnji novog automobila. Prodajni savjetnik proći će kroz sve važne aspekte vašeg novog vozila, od sustava multimedije, do svih drugih značajki koje dolaze s novim Porscheom.
Mini je zauzeo prvo mjestu u kategoriji vozila za masovno tržište, a kao osnovni razlog zadovoljstva kupci navode transparentnost cijena. Još jedan aspekt zadovoljstva pri kupnji Minija je da njihove salone navode kao zabavno mjesto. Izložbeni prostori i cjelokupni ugođaj Mini salona ističu kao vrlo ugodan.
Kupci Subarua jedni su od najvjernijih kupaca, pa je logično da marka daje prednost prodajnom iskustvu.
Najmanje zadovoljniji kupci
Naravno, postoji i druga strana ljestvice. Genesis se tako pokazala kao najmanje zadovoljavajuća marka za kupnju među premium proizvođačima, s rezultatom 781 od 1000. Kupci prijavljuju trgovce Genesisa kao vrlo obmanjujuće kada je riječ o cijenama i da su u nedavnoj prošlosti zlorabili visoke marže. Također prijavljuju da je servis “varljivo” skup.
Chrysler je rangiran kao marka koja nudi najmanje zadovoljava u kategoriji vozila za masovno tržište. Ovaj američki proizvođač osvojio je tek 768 bodova, najniže od svih proizvođača automobila na popisu J.D. Powera. Jedan od najvećih čimbenika je stroga šutnja koju Chrysler, navodno, koristi kada je riječ o pregovorima i cijenama vozila.
Studija indeksa zadovoljstva za 2024. temelji se na odgovorima 34.596 kupaca koji su kupili novo vozilo od ožujka do svibnja 2024. Studija je sveobuhvatna analiza iskustva kupnje novog vozila i mjeri zadovoljstvo među kupcima. Studija također mjeri zadovoljstvo robnim markama i zastupništvima. J.D. Power osnovan je 1968. godine i ima urede u Sjevernoj Americi, Europi i Aziji na Pacifiku.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!