U područjima s više snijega na cestama zimi postoji staro mišljenje da su nedovoljno napuhane gume bolje za vožnju po snijegu jer imaju bolji kontakt s tlom.
Preporuka proizvođača
Gume na automobilu imaju nekoliko vrlo važnih funkcija. Osim što nose težinu vozila, automobilske gume ublažavaju udar kada vozilo naiđe na neravnine, rupe ili druge prepreke na cesti.
Kad se vrijeme promijeni, vrlo je važno da su gume pravilno napumpane.
Kao što smo napisali na početku, kada ima snijega, mnogi tvrde da bi gume trebale biti manje napumpane kako bi imale bolji kontakt s podlogom.
Iako to tehnički nije pogrešno (ponekad je korisno za lakše izlaženje iz dubokog pijeska), zapravo nikad nije sigurno namjerno voziti s niskim tlakom u gumama, čak ni po snijegu i niskim temperaturama.
Vožnja s nedovoljno napuhanim gumama zimi, uz snježne padaline, višestruko povećava vjerojatnost sudara, pokazalo je istraživanje američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa. Zato se samo pravilno napuhane gume bolje voze na snijegu, štede gorivo i na kraju, ali ne manje važno, traju duže.
Automobilske gume većine modela pumpaju se na tlak od dva do četiri bara, a preporučena brojka za vaš automobil, obično je istaknuta na naljepnici negdje na autu (obično na unutarnjem limu ili okviru vrata, ili na poklopcu goriva). Ta brojka bi se trebala primjenjivati tijekom cijele godine budući da nema razlike u brojkama za ljeto ili zimu, piše Autoklub.
U praksi, mnogi proizvođači guma procjenjuju da gube 0,06 bara za svaki pad vanjske temperature od 10 stupnjeva. Također, duže parkiranje automobila zimi može uzrokovati djelomično ispuhanije gume.
Korisno je znati i da ako vaš automobil ima sustav za nadzor tlaka u gumama, svjetlo upozorenja će se uključiti kada tlak padne za najmanje 25 posto. Ova “sitnica” posebno je korisna za praćenje tlaka u gumama po hladnom vremenu.
Ako nemate ovaj senzor, provjerite gume već nakon što je vaš automobil bio parkiran samo nekoliko sati (vožnja podiže temperaturu zraka, a time i tlak zraka u gumama) kako biste dobili najtočniji iznos gubitka u odnosu na preporučene brojke.
Obavezno provjerite preporučeni tlak za prednje i stražnje gume jer su obično prednje zbog težine motora ispod haube napumpane oko 0,2 bara više od stražnjih.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!