Jedno od prvih pitanja prilikom kupnje novog automobila je - benzin ili dizel? Ako pitate Hrvate, oni će uglavnom izabrati dizelaša, barem tako kaže statistika.
U Hrvatskoj je s krajem 2022. bilo registrirano 1.836.016 osobnih automobila, otkrivaju nam podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH).
Kao što smo ranije pisali, na našim ćete cestama najčešće vidjeti automobil marke Volkswagen Golf, jer je njih registrirano uvjerljivo najviše. Golf je u narodu poznat po svojim dizelskim motorima pa je zato i glavni izbor hrvatskih vozača.
Od 129.435 registriranih Golfova u Hrvatskoj, njih čak 113.343 je s dizel motorom. Drugim riječima, gotovo 88 posto Golfa na našim cestama su dizelaši.
Da je Volkswagen, kao najčešća marka u Hrvatskoj, sinonim za dizelski motor na ovim prostorima govori i podatak da je gotovo 95 posto svih Passata registriranih u našoj zemlji pogonjeno dizelom. To znači da je skoro duplo veća šansa da na našim ulicama naiđete na neki električni automobil nego benzinski Passat!
No Volkswagenov turbo-dizelski motor (TDI) nije izuzetak, jer i kod drugih marki Hrvati češće biraju dizel, ali u puno manjem omjeru. Da je tome tako svjedoči i statistika CVH-a, koja kaže da je od ukupnog broja registriranih osobnih automobila njih 1.027.379, ili 55,96 posto, pokretano dizelom, dok na benzin ide njih 716.031 (39 posto), na benzin i plin njih 60.349 (3,29 posto), na hibridni pogon njih 27.057, na struju 4.929 (0,27 posto), dok je manje od 1.000 automobila pokretano samo na plin ili prirodni plin.
Najčešći dizelaši na hrvatskim cestama
Što županija tiče, u svima njima dizelski automobili odnose primat, osim u jednoj – Primorsko-goranskoj. Ondje je nešto više od 3.000 registriranih benzinaca nego dizelaša. U mnogim drugim županijama je gotovo 100 posto više automobila na dizel nego onih na benzin, dok je u Istarskoj i Međimurskoj njihov omjer gotovo izjednačen.
No, koje to dizelaše voze Hrvati, osim Volkswagena? Prema podacima koje nam je ustupio CVH, nakon Golfa (113.343 registriranih dizelaša) i Passata (58.210), slijedi njihova “češka sestra” – Škoda Octavija s 40.691 komada. Octavia se u ovom sadašnjem prvi put pojavila 1996. i ubrzo ponijela titulu prostranog obiteljskog automobila koji nudi dobru vrijednost za novac. Dizelska verzija je pokretana TDI motorima iz Volkswagen grupe pa ne čudi da i nju Hrvati preferiraju.
Octavia je danas i prvi izbor hrvatskih kupaca kada su u pitanju novi automobili te je stoga bila najprodavaniji model u 2022. godini s prodanih 1.957 komada.
Nakon dva VW-a i Škoda, na četvrtom mjestu najčešćih dizelaša nalazi se još jedan Nijemac – Opel Astra s 33.343 registriranih komada. Za razliku od Volkswagena i Škoda, Astru Hrvati češće kupuju kao benzinca, kojih je registriranih 41.719.
Na petom mjestu se našao i jedan Francuz, a to je Renault Megane s 32.280 primjeraka. Megane je u prodaji od 1996. godina, a sada je aktualna njegova četvrta generacija. Prodavao se kao kompakt, karavan, coupe, kabriolet, pa i limuzina, tako da je svatko mogao pronaći model za svoje potrebe. Danas se novi Megane može kupiti samo kao kompakt i karavan, a stigla je i električna verzija.
Na šestom mjestu se našao još jedan model koji pokreće TDI motor, a to je Audi A4 s 26.890 registriranih dizelaša. Nakon njega slijedi još jedan Volkswagen, a riječ je o Polu (26.496), zatim slijedi Renault Clio (26.456), BMW serije 3 (26.440), dok top 10 najčešćih dizel automobila u Hrvatskoj zatvara Ford Focus (20.498).
Rang | Marka Vozila | Model | Broj vozila u 2022. |
1 | VOLKSWAGEN | GOLF | 113343 |
2 | VOLKSWAGEN | PASSAT | 58210 |
3 | ŠKODA | OCTAVIA | 40691 |
4 | OPEL | ASTRA | 33343 |
5 | RENAULT | MEGANE | 32280 |
6 | AUDI | A4 | 26890 |
7 | VOLKSWAGEN | POLO | 26496 |
8 | RENAULT | CLIO | 26456 |
9 | BMW | SERIJA 3 | 26440 |
10 | FORD | FOCUS | 20498 |
11 | AUDI | A3 | 17586 |
12 | MERCEDES | KLASA C | 15609 |
13 | OPEL | CORSA | 13492 |
14 | PEUGEOT | 308 | 13029 |
15 | MERCEDES | KLASA E | 12655 |
16 | BMW | SERIJA 1 | 12024 |
17 | MERCEDES | KLASA A | 11911 |
18 | BMW | SERIJA 5 | 11340 |
19 | AUDI | A6 | 10475 |
Ova tablica najčešćih dizelaša u Hrvatskoj otkriva nam da dizel nije rezerviran samo za manje automobile nego je itekako popularan i u većim autima premuim marki.
Tako su se u najbrojnije dizel automobile smjestila tri Audija (A4, A3 i A6), tri BMW-a (serija 3, serija 1 i serija 5) i tri Mercedesa (C klasa, E klasa i A klasa). Drugim riječima, među 19 najčešćih dizelaša smjestilo se čak 9 premium modela i svi su dio “njemačkog svetog trojstva”.
Zanimljivo je da su se među tih istih 19 dizelaša smjestila samo pet ne-Nijemca, a to su Škoda Octavia (koja ima njemačke “gene”), dva Renaulta (Megane i Clio), Ford Focus i Peugeot 308. Tablica nam jasno pokazuje da Hrvati kada biraju dizel – biraju njemački auto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!