Više od 1,5 milijuna ljudi polagalo je vozački ispit u Ujedinjenom Kraljevstvu tijekom 2022., a samo 48,9 posto vozača uspješno je položilo ispit.
Prema DVSA (britanska inačica HAK-a), postoji nekoliko uobičajenih razloga zašto ljudi padaju na ispitu praktične vožnje – od neispravnog korištenja retrovizora do loše kontrole vozila.
Portal Scrap Car Comparison istražio je s kojim se to manevrima vozači najviše muče. Stoga su analizirali podatke Google pretraživanja i otkrili da je popularno paralelno parkiranje ono što je najviše mučilo vozače.
Najteži vozački manevri
Podaci Google pretraživanja otkrili su da se u Ujedinjenom Kraljevstvu svake godine izvrši više od 81.000 pretraga za pomoć pri paralelnom parkiranju. Ova je metoda poznata i kao jedna od najzahtjevnijih za svladavanje za mnoge ljude koji uče voziti.
Nakon paralelnog parkiranja slijedi uprakiravanje (gotovo 60.000 godišnjih pretraga) te hitno zaustavljanje (preko 26.000 pretraga svake godine).
Dok se zaustavljanje u nuždi općenito događa samo u hitnim slučajevima, uparkiravanje je metoda manevriranja vozila na parkirno mjesto, bilo unatrag ili naprijed. Vještina je to koju će većina vozača koristiti u svom svakodnevnoj vožnji i stoga je od vitalnog značaja za svladavanje prije završnog vozačkog ispita.
Na četvrtom mjestu nalazi se okretanje cesti (poznato i kao okret u tri točke) s više od 18.000 ljudi koji su pretraživali ovaj potez koji uključuje okretanje vozila na cesti koja je preuska za polukružno okretanje.
Konačno, na petom mjestu je vožnja unatrag iza ugla sa samo nešto manje od 4.000 pretraživanja svake godine. Od 2017. godine, od vozača koji polažu vozački ispit u Ujedinjenom Kraljevstvu više se nije tražilo da izvrše okretanje na cesti ili vožnju unatrag iza ugla. No vozači često trebaju te vozačke vještine u svojoj svakodnevici pa je važno znati kako ih izvesti.
Najteži vozački manevri | Broj pretraga na Googleu |
Paralelno parkiranje | 81,720 |
Uparkiravanje | 59,640 |
Hitno zaustavljanje | 26,280 |
Okretanje na cesti | 18,360 |
Vožnja unatrag iza ugla | 3,960 |
Kako paralelno parkirati?
Instruktor vožnje Adrian Wilkinson objasnio je kako postati profesionalac u paralelnom parkiranju. “Ove se upute temelje na korištenju Ford Fieste ili automobila slične veličine Prvo odaberite svoje “ciljano” vozilo s dovoljno prostora iza sebe da možete izvesti svoje paralelno parkiranje, a zatim se zaustavite iza ciljanog vozila s dovoljno prostora za kretanje”, objasnio je.
“Kada je to sigurno učiniti, polagano krenite unatrag u ravnoj liniji sve dok vam nasloni za glavu na stražnjem sjedalu ne budu u ravnini s krajem ciljanog vozila. Kraj vašeg automobila trebao bi biti odmah iza kraja ciljanog vozila. Počnite polako voziti unatrag, okrećući kotač za jedan puni okret ulijevo. Kada je vaš automobil pod kutom od 45 stupnjeva u odnosu na ciljano vozilo, vidjet ćete u lijevom vanjskom retrovizoru kako ručka suvozačevih vrata izgleda kao da samo dodiruje rub rubnika. Zakrenite volan unatrag dva puta udesno, prilagođavajući upravljanje brzini vašeg automobila”, rekao je.
“Ako ste preblizu rubnika okrenite skroz desno i to bi vam trebalo omogućiti da završite paralelno s rubnikom. Dok izlazite iz ugla ciljanog vozila, zakrenite jedan okret ulijevo i zaustavite se kada vidite da ručka na vratima u zrcalu dodiruje rub rubnika. Zatim krenite unatrag, skrećući jedan okret udesno. Nakon što ste u liniji s ciljnim vozilom i paralelno s rubnikom, brzo zakrenite jedan okret ulijevo kako biste ispravili prednje kotače. Zaustavite se, zategnite ručnu kočnicu i ubacite mjenjač u neutralni položaj. Sada ste izveli savršeni paralelni park”, dodao je Wilkinson.
“Paralelno parkiranje je najsloženiji od svih manevara jer ima više upravljačkih i referentnih točaka koje treba zapamtiti nego druge vrste parkiranja. Požurivanje bilo kakvog manevra dovest će do toga da vozači čine više pogrešaka, stoga svakako uzmite vremena“, napomenuo je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!