Subaru je prijavio patent u SAD-u za sustav koji bi mogao spriječiti one vozače da ne drže dovoljan razmak između automobila.
Patent predlaže da se kombiniraju razne tehnologije kako bi se analiziralo ponašanje u vožnji određenog vozila, ali i onih koji ga okružuju, kao i odgovori vozača na određeni scenarij, te da se ti podaci koriste za proučavanje, piše CarBuzz.
Koristeći biosenzore, kamere, tehnologiju prepoznavanja lica i druge metode, sustav ima za cilj otkriti emocionalni odgovor vozača na pojedinu situaciju u prometu. Na taj bi način Subaru mogao prepoznati kada je vozač uznemiren zbog vozila koje mu se nabilo na stražnji dio automobila, ali i kada je vozač vozila iza frustriran zbog vožnje automobila ispred njega.
Ovdje stupaju na scenu umjetna inteligencija i strojno učenje s bazom podataka snimljenih reakcija i odgovora na različite scenarije vožnje koji se koriste za povezivanje loših manevara u vožnji s povećanim emocionalnim stresom.
Korištenjem radara, optičkih i drugih senzora, budući Subaru Crosstrek mogao bi utvrditi da se vozilo približava brzim tempom sa stražnje strane i da postoji povećani rizik. Također bi mogao detektirati “blicanje” dugih svjetala i trubu.
Automobil bi zatim aktivirao zvučni signal upozorenja ili sliku kako bi obavijestio vozača o problemu i predložio radnju koju treba poduzeti. Ako vozač upravlja vozilom znatno ispod ograničenja brzine, automobil bi mu mogao reći da ubrza, a također bi utvrdio postoji li otvorena traka pored vozila i mogao preporučiti promjenu trake.
U nekim situacijama, automobil bi čak mogao predložiti povlačenje na rub ceste ako je ona dovoljno široka da omogući prolaz vozilu iza.
Patent predlaže i upitnik na kraju vožnje gdje bi automobil mogao pitati vozača kakve je emocije osjećao tijekom putovanja i u kojoj mjeri. Ako ovi podaci i druge informacije upućuju na neiskusnog vozača, sustav bi tada mogao vozaču preporučiti da pronađe druge rute kako bi izbjegao scenarije visoke stresne vožnje.
Automobil bi mogao slati poruke upozorenja kada se radi o cesti s većim prosječnim brzinama i savjetovati vozača da prilagodi brzinu. Osim toga, automobil bi mogao davati upute tijekom vožnje kako bi pomogao vozaču da promijeni traku u pravo vrijeme, ubrza prikladnom brzinom i izbjegne nepotrebno kočenje. U osnovi, želi naučiti lošeg vozača kako postati bolji.
Patent dopušta snimanje slika kako bi se vozaču detaljnije prikazao incident, pomažući im da vizualiziraju gdje su pogriješili ili što se dogodilo kada su bili iznervirani. Mogao bi čak pružiti sažetak nakon svake vožnje, nudeći poruke savjeta o tome što je osoba učinila dobro ili pogrešno u određenom scenariju i kako se poboljšati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!