Japanski automobilski divovi napreduju s razvojem novih motora s unutarnjim izgaranjem, za koje kažu da su zapravo potrebni za smanjenje ukupnih štetnih emisija.
Riječ je o markama Toyota, Mazda i Subaru. Toyota radi na manjim i čišćim rednim četverocilindričnim motorima koji su snažniji od njihovih trenutnih motora. Mazda razvija koncept rotacijskog motora za električna vozila. A Subaru stvara hibridni sustav sljedeće generacije temeljen na svom boxer motoru.
Usporavanje rasta prodaje električnih automobila potaknulo je potrebu za ponovnim fokusom na vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, piše Kyodo News.
Navode kako Japan može mnogo izgubiti potpunim napuštanjem konvencionalnih motora. Stoga Toyota, Mazda i Subaru rade na načinima kako ih učiniti kompatibilnima s ciljem smanjenja emisija u cijelom svijetu.
“Uvijek postoji jedna istina. Neprijatelj je ugljik”, rekao je bivši šef Toyote, Akio Toyoda na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu.
Novi motori
Tri proizvođača automobila sada predlažu rješenja za naizgled nerazmjeran cilj novih benzinskih motora i niže emisije CO2 koji rade na takozvana ugljično neutralna goriva. Riječ je zapravo o sintetičkim gorivima napravljenim od vodika i ugljičnog dioksida, kao i biogoriva dobivenog iz biomase kao što su biljke.
Toyota radi na novim rednim četverocilindričnim motorima koji bi mogli pokretati nadolazeće verzije popularnih modela poput Toyote Prius. Predstavili su nove 1,5- i 2,0-litrene redne motore koji su manji i imaju veću snagu od motora koje trenutno koriste. Toyota kaže da će pakiranje ovih novih motora omogućiti stvaranje aerodinamičnijih (i učinkovitijih) dizajna vozila spuštanjem haube svojih automobila, te da će manja veličina novih motora omogućiti bolju integraciju s električnim motorima u vidu hibridnih vozila.
Iako Toyota kaže da radi na brojnim različitim rješenjima uključujući standardne hibride, plug-in hibride, električne automobile i automobile na vodikove ćelije, jasno je da vidi plug-ine kao najodrživije rješenje za problem emisija. Toyota se udružuje s tvrtkama Idemitsu Kosano, ENEOS i Mitsubishi Heavy Industries kako bi neutralna goriva postala stvarnost u ne tako dalekoj budućnosti. Ideja je da će, kada ova goriva budu široko dostupna, čak i benzinski automobili biti ekološki prihvatljivi.
Spremno ih dočekuju
Toyotini konkurenti i “ko-kreatori”, Mazda i Subaru, u potpunosti stoje iza ovog višesmjernog pristupa. Oni također pokazuju nadolazeće dizajne s motorima s unutarnjim izgaranjem, a Mazda kaže da su njeni novi rotacijski motori idealni partneri električnim motorima zbog svoje male veličine i težine. Mazda također tvrdi da su rotacijski motori “svejedi” kada je riječ o gorivu, tako da će spremno prihvatiti Toyotina ugljično neutralna goriva kada (ili ako) ikad dođu na tržište.
Subaru također radi na novom hibridnom sustavu koji će raditi na neutralnim gorivima, ali će se i dalje oslanjati na svoj provjereni i pravi boxer motor i simetrični pogonom na sve kotače.
Ovi japanski divovi zasluge za razvoj ovih novih motora pripisuju razvoju tehnologije u domaćim utrkama. Neki od tih motora i tehnologija stvoreni su u motosportu u Japanu. Dodajmo kako i sva tri proizvođača i dalje u svojoj ponudi nude i dizelske verzije u pojedinim modelima automobila.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!