VIDEO / Ovi vam automobili mogu donijeti dobru zaradu, ali pripazite na zamke

Auto 13. kol 202417:32 0 komentara

Jeste li znali da i auti mogu bili dobra investicija? Naravno, ako znate što točno tražite. Klasični automobili mogu vam kroz nekoliko godina ne samo vratiti uloženo nego i osigurati lijepu zaradu, no postoji nekoliko stvari koje trebate znati.

Prvo je koji to automobili spadaju pod klasične.

Koji automobilu su klasični automobili?

Da bi se automobil smatrao klasikom, treba biti proizveden prije više od 30 godina. Međutim, nije svaki automobil star 30 godina dobra investicija.

Prema riječima stručnjaka iz carVerticala, na to utječe opseg proizvodnje, cijena, ali i priča koja stoji iza proizvodnje.

Na primjer, vozilo koje je bilo iznimno popularno i pristupačno za veliki broj ljudi vjerojatno neće postati vrlo poželjan klasik, ali njegova najsnažnija ili najrjeđa verzija mogla bi postati popularna među entuzijastima i smatrati se klasikom.

Mazda

Na primjer, Mazda MX-5 je vrlo popularan kabriolet i kao takav je prodan u nekoliko milijuna primjeraka, no malo ljudi zna za njezinog starijeg brata, Mazdu MX-6 koja stoji iza nas, a koja se proizvodila samo nekoliko godina te je iznimno rijedak automobil.

Mazda

A neki od takvih primjeraka su:

Evo nekoliko sjajnih primjera po različitim cijenama koji bi trebali povećati svoju vrijednost u budućnosti:

Mercedes-Benz 500SL ili 600SL (R129 šasija) – ovi kabrioleti su bili vrlo sofisticirani za svoje vrijeme i često su traženi među njemačkim zaljubljenicima u automobile.

Mercedes

Audi S2 Coupe – opremljen kultnim 2,2 5-cilindričnim motorom s 20 ventila, ima obilje snage i pritom zadržava kultni Audi izgled.

Audi

Peugeot 205 GTI 1.9 – možda je začetnik u segmentu hot-hatch automobila. Automobil koji pruža puno zabave unatoč maloj snazi prema današnjim standardima.

Peugeot

Citroen SM – kultna kombinacija Citroena i Maseratija. Vrlo poseban automobil s ovjesom profinjenijim od onih kakve imaju moderni luksuzni automobili.

Citroen

Lancia Delta Integrale EVO (ili EVO2) – iznimno skup automobil koji je u više navrata osvajao Svjetsko prvenstvo u reliju. Vrlo vrijedna imovina za svakog kolekcionara automobila.

Lancia

Dvije skupine kupaca

Kupci klasičnih automobila mogu se podijeliti u dvije skupine: oni koji kupuju i prodaju automobile radi zarade te oni koji takva vozila kupuju radi zabave i voze ih samo u iznimnim slučajevima.

Vozače koji razmišljaju o kupnji klasičnog automobila često zavara ideja da će uživati u vožnji tog vozila, a zatim ga prodati po sjajnoj cijeni. Međutim, mogli bi se naći u situaciji u kojoj će njihov automobil biti agresivno vožen i izgubiti vrijednost.

Ljudi koji kupuju automobile kao investiciju ne voze ih po gradu kako bi mogli biti sigurni da će ostati u savršenom stanju i da neće pretrpjeti kvarove ili nesreće. Koriste ih samo u iznimnim prilikama, obično izbjegavajući ekstremne vremenske uvjete.

To također znači da se takvi automobili moraju čuvati u garaži s kontroliranom temperaturom, što zahtijeva dodatna ulaganja.

Postoje i mladi entuzijasti koji žele osjetiti iskustvo klasičnih automobila koje su možda koristili njihovi roditelji i bake i djedovi. Ovi automobili mogu izazvati nostalgiju, ali često se mogu smatrati i vrlo vrijednom investicijom.

Neki niti ne znaju

U zapadnoeuropskim zemljama kultura klasičnih automobila je jača, dok u Istočnoj Europi vlasnici često i ne znaju kakav dragulj imaju u garaži i kolika je njegova stvarna vrijednost. Stoga, ako je vozilo u velikoj potražnji, preporučuje se prodaja na Zapadnom tržištu poput Italije, Francuske, Njemačke, Belgije ili Ujedinjenog Kraljevstva.

“Kultura klasičnih automobila izraženija je na Zapadu, gdje svjetski poznati sajmovi privlače vrhunske kolekcionare koji izlažu svoje klasične automobile i traže poslovne prilike. Ovo također naglašava potencijal za međunarodnu prodaju klasičnih vozila. U današnjem međusobno povezanom svijetu, korištenje internetskih aukcija čini ovaj proces lakšim nego ikad prije“, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u tvrtki carVertical.

Tako neki kupci očekuju da će naići na rijedak automobil čiji vlasnik ne razumije njegovu vrijednost, no šanse za pronalaženje takve ponude su male, pogotovo ako kupujete kod trgovca automobilima koji uglavnom znaju što prodaju jer su profesionalci. Iako je kod njih cijeli postupak kupnje transparentniji, vozila su kod njih nešto skuplja.

Nije bez rizika

S druge strane, kupnja automobila od privatnih prodavača nije bez rizika, jer na prvi pogled može biti teško reći kako je vozilo održavano i voženo.

Valja imati na umu da su na cijeni stariji automobili u izvornom stanju i s originalnim dijelovima, a čak se i kolekcionarski klasični automobili često prepravljaju te od njihovog izvornog izgleda gotovo da ne ostane traga.

“Nema ništa gore nego imati automobil s nekim jeftinim popravcima, pogotovo ako uzmete u obzir automobile koji su vrlo teški i skupi za održavanje. Na primjer, stariji Mercedes-Benz modeli bili su vrlo napredni za svoje vrijeme, ali popravak tih modela je noćna mora, jer se hidraulička tehnologija koristila u gotovo svemu. Često je potrebno beskrajno mnogo vremena za pronalaženje originalnih dijelova, dok neke komponente mogu popraviti samo kvalificirani mehaničari“, objašnjava Buzelis.

Klasični automobili su vrjedniji i ako imaju dugu povijest održavanja, a ti zapisi ne dolaze u digitalnom izdanju. Stoga, ako kupujete klasični automobil, trebate obratiti pažnju na dokumente vozila, jer oni mogu biti i lažni.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!