Neki dijelovi spadaju u potrošne rezervne dijelove za koje nije predviđen redovni period izmijene nego se kontrolira njihova istrošenost na redovnom servisu.
HAK-ovog tehnički savjetnik Marin Morava pojasnio je koje potrošne rezervne dijelove automobila garancija ipak ne pokriva i zbog čega.
“Nažalost, u većini slučajeva kvačilo nije u garanciji kod mnogih proizvođača, osim ako to pitanje nije posebno definirano ugovorom. Slično je s kočionim diskovima i pločicama te gumama. Ti rezervni dijelovi, kao i kvačilo, spadaju u potrošne rezervne dijelove za koje nije predviđen redovni period izmijene nego se kontrolira njihova istrošenost na redovnom servisu. Ako se za iste dijelove izmjeri da su istrošeni ispod tolerancijske vrijednosti oni se zamjenjuju novima o trošku vlasnika vozila. Na trošenje navedenih dijelova svakako će utjecati stil vožnje, na koji može utjecati sam vozač i to je ono ključno.
Za samo trošenje navedenih dijelova važan je i niz drugih čimbenika kao što su prohodnost prometnice ili nerazvrstane ceste koje vozilo prolazi… Za svaku nastalu neispravnost vlasnik vozila neovisno o mišljenju servisa ima mogućnost zatražiti redovito očitovanje proizvođača i većinom nije za očekivati da se na prijemu vozila odmah odbije garancija, a da se nije prošao reklamacijski postupak. Prema tome reklamacijski postupak se od početka ulaska vozila u servis mora provesti prema uputama koji će prema kategoriji problema definira proizvođač”, rekao je Morava.
Kako izgleda reklamacijski postupak?
“U slučajevima kad je problem poznat proizvođaču servisu je dostavljena dokumentacija kako može jednoznačno prepoznati da je to poznat problem za tu šasiju vozila i kako se prema uputama dalje taj poznati problem rješava.
U slučajevima kad problem ulazno nije poznat servisu kroz servisnu dokumentaciju servisu je dostupna tehnička podrška koju može zatražiti kako bi ispravno prikupio sve detalje na vezanu reklamaciju s ciljem prikupljanja onih korisnih informacija koje će pomoći neovisnim tijelima ili procjeniteljima, koje je organizirao proizvođač, s ciljem da se uoči kroz reklamaciju je li u tom slučaju došlo do nekog tehnološkog nedostatka prilikom obrade materijala, ugradnje dijela ili kod projektiranja i dimenzioniranja samog kvačila ili je ipak moguće da je vozač vozila neadekvatnim rukovanjem s vozilom oštetio kvačilo.
Reklamacijski postupak u ovom slučaju pokreće vlasnik vozila na samom zaprimanju neispravnog vozila u servisu, a proizvođač će se putem servisa na transparentan način očitati vlasniku s zaključkom je li reklamacija prihvaćena ili odbijena. Ako servis na samom ulazu ne želi otvoriti reklamacijski postupak za navedene neispravnosti na vozilu vlasniku vozila jedino preostaje organizirati pravnu službu koja će dalje pokrenuti sve pravne modele koji će ispravno analizirati sva prava koja ima potrošač na nivou svog tržišta za navedeni proizvod i po potrebi će organizirati sudskog vještaka kako bi se napravila klasična procjena nastalih neispravnosti na predmetnom vozilu”, pojasnio je HAK-ov tehnički savjetnik za HAK Reviju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!