Povoljni i bez poticaja? Ovo su najjeftiniji električni automobili u Hrvatskoj

Auto 01. ožu 202306:58 0 komentara
N1

Električni automobili i jeftino baš i ne idu u istu rečenicu jer je većina takvih modela skuplja od svojih benzinskih i dizelskih verzija, no mi smo odlučili pronaći one najjeftinije na hrvatskom tržištu.

Nakon što smo popisali sve najjeftinije nove automobile koji se mogu kupiti u Hrvatskoj, pa zatim i najjeftinije dizelaše, sada je došao red i na one kojih ima najmanje na našim cestama, a to su električni automobili. Naime, u Hrvatskoj je prema podacima Centra za vozila Hrvatska (CVH), u 2021. bilo registrirano oko tri tisuće električnih automobila, dok se u 2022. taj broj popeo na 4.800 vozila.

Rast je svakako značajan, ali u ukupnom broju gotovo zanemariv jer električna vozila trenutno čine udio od tek 0,2 posto svih registriranih automobila. Osim problema infrastrukture potrebne za takva vozila, jedan od razloga njihovog malog udjela svakako je i njihova cijena. Primjerice, za najjeftiniji novi električni automobil u Hrvatskoj morat ćete izdvojiti gotovo 25.000 eura.

Najjeftiniji električni automobili

Također, niti izbor vam nije nešto velik jer ćete za treći najpovoljniji trebati posegnuti duboko u džep za i izdvojiti više od 35.000 eura. Zastrašujuće su to cifre te je teško uopće ispred njih staviti pridjev najjeftiniji, ali i među skupima ima onih nešto manje skupih. Tako smo mi složili ljestvicu od deset trenutno najpovoljnijih električnih automobila na tržištu.

Prije negoli krenemo, važno je naglasiti kako država, točnije Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, daje svake godine poticaje za kupovinu električnih vozila. Tako za jedan automobil možete dobiti poticaje od maksimalnih 70.000 kuna što je značajan iznos. No mi smo ovdje izdvojili cijene bez državnih poticaja.

Također, radi se o cijenama koje su aktualne u vrijeme pisanja teksta, a ne odnose se na akcijske cijene, tako da je moguće “upecati” i neku bolju ponudu od niže navedenih. Cijene koje smo naveli uključuju PDV, ali i poseban porez na motorna vozila (PPMV), točnije radi se o cijeni do registracije vozila, dok su slike ilustrativnog karaktera.

1. Dacia Spring

Najjeftiniji novi električni automobil u Hrvatskoj je Dacia Spring, a za njega je potrebno izdvojiti od 24.700 eura naviše. Za to dobivate elektro-motor od 45 konjskih snaga i bateriju veličine 26,8 kWh koja nudi domet od 230 kilometara. Ova cijena uključuje opremu Cargo koja donosi bijelu boju i skroman popis opreme.

Dacia

2. Renault Twingo

Drugi na listi najpovoljnijih je Renault Twingo koji starta s cijenom od 26.390 eura, a nudi 82 KS i bateriju veličine 21,3 kWh koja nudi maksimalni domet do 270 km. Twingo pri ovoj cijeni dolazi u opremi “equilibre” koja nudi čak i 7 inča veliki ekran s multimedijom i opcijama Apple Car Play i Android Auto pa i tonirana stakla.

Renault

3. Nissan Leaf

Ako ni Spring ni Twingo nisu po vašem ukusu onda ćete morati dodatno “odriješiti kesu” jer sljedeći na listi je gotovo 10.000 eura skuplji od prvog dvojica. Riječ je o jednom od prvih električnih modela na našem tržištu – Nissanu Leaf po početnoj cijeni od 35.281,44 eura. Ta cijena uključuje motor od 150 KS i bateriju od 39 kWh koja nudi maksimalan domet do 389 km. Početni Leaf stiže u opremi Acenta koja, među ostalim, uključuje ekran od 8-inča s opcijama Apple Car Play i Android Auto i kameru za vožnju unatrag.

Nissan

4. Fiat 500e

Tek sto eura skuplji je Fiat 500e. Riječ je o legendarnom gradskom modelu koji je prije dvije godine dobio svoju električnu verziju, ali i paprenu cijenu naspram benzinca.  Električni Fiat 500 tako kreće s cijenom od 35.291 eura i to za verziju s 95 KS i baterijom od 23,8 kWh koja po punjenju može preći maksimalno 320 km. U tu cijenu je uključena i oprema Action koja uključuje ekran od 7 inča s opcijama Apple Car Play i Andriod Auto, pastelnu boju Ice White, te velik paket sigurnosne opreme.

Fiat

5. Opel Mokka-e

Peto i šesto mjesto zauzela su dva Opela, a zanimljivo je da je crossover Mokka-e povoljnija od električne Corse. Mokka-e tako starta s cijenom od 36.111,25 eura i dolazi s motorom od 136 KS i baterijom od 50 kWh koja nudi maksimalnih 340 km po jednom punjenju. Početna Mokka-e dolazi u paketu opreme Edition koji uključuje visok paket sigurnosne opreme, automatska duga/kratka svjetla te ekran od 7 inča.

Opel

6. Opel Corsa-e

Manja, ali začudo i skuplja Opel Corsa-e starta s 36.420 eura, a za to dobijete isti pogon kao kod električne Mokke, ali i nešto veći maksimalni doseg od 359 km. Početna električna Corsa dolazi u opremi istog imena – Corsa, a nudi velik paket sigurnosne opreme sa sustavom koji čak prepoznaje pješake, ali i dva digitalna ekrana veličine 7 inča.

Opel

7. Hyundai Kona Electric

Na sedmom mjestu nalazi se još jedan crossover, a riječ je o Hyundaju Koni čija električna verzija starta s cijenom od 36.590 eura. Radi se o verziji sa 136 KS i baterijom od 39,2 kWh koja nudi domet do 305 km. Startna Kona dolazi u bogatoj opremi DRIVE_electric koja uključuje široku paletu sigurnosne opreme, ekran od 10,25 inča, tonirana stakla, tri načina vožnje, 17-inčne aluminijske naplatke te još puno toga.

Hyundai

8. Mazda MX-30

Sljedeća na listi je Mazda MX-30, automobil neobičnog izgleda i prvi električni model ovoga japanskog proizvođača. MX-30 starta s cijenom od 36.630,17 eura, a nudi motor od 145 KS i baterijom od 35,5 kWh, dovoljnom za maksimalni doseg od 200 km. Dolazi u vrlo bogatoj opremi PRIME LINE koja uključuje i dva ekrana, tempomat te 18-inčne aluminijske naplatke.

Mazda

9. Mini Cooper SE

Na listi najpovoljnijih našao se i legendarni Mini koji je od nedavno dostupan i u električnoj verziji pod imenom Cooper SE. Početni električni Mini košta 36.869,15 eura i dolazi s motorom snage 184 KS te baterijom od 32,6 kWh koja obećava doseg do 233 km. Ta cijena uključuje i opremu Essential koja nudi stvari poput sportskih sjedala, ekrana od 8,8 inča te 16-inčnih aluminijskih naplataka.

Mini

10. Peugeot e-208

Na posljednjem mjestu najjeftinijih električnih automobila u Hrvatskoj smjestio se i najprodavaniji automobil u Europi prošle godine. Riječ je o Peugeotu 208, ali mi govorimo o njegovoj električnoj verziji e-208 za koji je potrebno izdvojiti 38.222,84 eura. Električni 208 dolazi s motorom od 136 KS i baterijom od 50 kWh, a radi se o istom pogonskom sklopu kao i kod Opelovih električnih modela jer dijele zajedničku platformu. Početni e-208 dolazi u nešto višoj opremi Style koja uključuje visok paket sigurnosti, stražnje parking senzore, tempomat i ekran od 7 inča.

Peugeot

Postoje i jeftinije opcije…

Kao što se da iščitati, električni automobili su skupi, a razlog je nova tehnologija. Zato je primjerice Opel Mokka-e neznatno skuplja od Corse-e, a kod Peugeota je samo 1.500 eura razlike između modela e-208 i većeg e-2008.

Kod električnih modela zapravo plaćate tehnologiju, odnosno njezin razvoj.

Ako vas od ovih cifri boli glava znajte da postoje i nešto povoljnija vozila na struju. Tako se nedavno na hrvatskom tržištu našao talijanski proizvođač XEV s modelima zanimljivih imena – Yoyo i Kitty.

No riječ je malim gradskim vozilima snage 20 i 10 KS s malim baterijama koje po gradu nude doseg od nekih 100-tinjak km. S obzirom da to nisu vozila za dulja putovanja autocestom nismo ih uvrstili u ovaj popis.

XEV

Također, možemo vidjeti da je trenutno na tržištu vrlo malo malih gradskih automobila što je nelogično kada uzmemo u obzir da se električni automobili najbolje snalaze u gradu gdje postoji kakva-takva infrastruktura, ali je logično kada uzmemo u obzir da su to najpovoljnija i time proizvođačima najneisplativija vozila. Drugim riječima, u njih se ne isplati toliko ulagati u vidu novih tehnologija, a električna vozila to zahtijevaju.

Ipak, ovaj popis je važan i kada uzmemo u obzir odluku koja je nedavno izglasana u Europskom parlamentu, a to je da se od 2035. neće smjeti prodavati nova vozila koja ispuštaju štetne plinove. Za sada su to samo električna vozila. EU je u objašnjenju svoje odluke priopćila kako će njome “potrošačima kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a održivi prijevoz će postati dostupan svima”. Nama je ostalo samo da im vjerujemo.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!