Mnogi se vlasnici kad-tad odluče zamijeniti automobil, a to znači da se prvo moraju riješiti starog, no vrijeme prodaje automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutačna situacija na tržištu.
Ipak, odabir pravog doba godine također vam može pomoći brže prodati automobil. Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.
Najbolje vrijeme za prodaju
Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tijekom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u ožujku (kada ljudi zatraže 8,2% izvješća o povijesti automobila generiranih putem carVerticala), travnju (8,4%) ili svibnju (8,5%), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima.
Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima. “Lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uvjetima, što utječe na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima tvrtke, većina izvješća o povijesti na carVerticalu bude zatražena u kolovozu (9,1%) i rujnu (8,9%). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.
Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.
Najtraženija vozila zimi
Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna. Ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri kotača zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.
“Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tijekom zimskim mjeseci”, objašnjava Buzelis.
Najgori su mjeseci za prodaju automobila prosinac i siječanj. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila.
Ekonomska situacija također ima velik utjecaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupnje poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti.
Prema carVerticalu, u prosincu se obavi samo 7,6% godišnjih provjera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, rabljeni automobil u dobrom stanju i s čistom povijesti mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!