Među 840 prijavljenih filmova za ovogodišnje Natjecanje studentskog filma Animafesta Zagreb, koji će se održati od 7. do 12. lipnja, odabrano je 45 filmova, a selekcijom dominira Francuska.
Sa Svjetskog festivala animiranog filma, Animafesta, kažu kako se ‘Animafestovi studenti’ uobičajeno spominju u kontekstu beskompromisnog pristupa temama i tehnikama animiranog filma te u onom ‘prozora u budućnost’ animacije.
Ipak, ove godine ta konkurencija donosi više djela iznimne umjetničke zrelosti, emocionalnog intenziteta i vizualne raskoši koja nerijetko nadilazi i radove afirmiranih autora, dodaju.
Francuski studenti predstavit će se s jedanaest filmova, slijedi Poljska s četiri radova, dok su Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD, Južna Koreja i Tajvan zastupljeni s po tri ostvarenja. Hrvatsku predstavljaju “Kula” Sunčane Brkulj i “45′”‘ Lucije Oroz.
Nagrada za najbolju školu animacije temeljem pristiglih radova već je dodijeljena Školi za umjetnost i dizajn u Luzernu, s koje će u natjecanje za Nagradu Dušan Vukotić sudjelovati dva filma: “Iza zatvorenih vrata” Nine Winiger i “Alleswasichberühre” Marion Täschler.
Prvi se opisuje kao “film iznimne crno-bijele estetike kojom dominiraju podjednako “ciklični” geometrizam i figuralnost avangardnih inspiracija”, dok drugi “anarhičnim, ‘dječjim’ crtežom sugerira posesivnost i patološku čežnju za bliskošću i dodirom koja nadilazi “rodne i vrstovne” razlike.
“Oba filma ponad svoje osebujne klasične estetike pokazuju i tendenciju propitivanja animiranog medija karakterističnu za izrazitu autorsku orijentaciju škole iz Luzerna”, napominje se u najavi.
Tradicionalno Animafest će prirediti retrospektivu najboljih radova iz bogate povijesti pobjedničke škole animacije.
Iz konkurencije, od “djela klasične ljepote crteža” izdvaja se “Jelen” Pilar Garcia-Fernandezsesme, meditativni i koloristički bogati film koji krije tešku temu obiteljskog nasilja.
Tenzija u danskoj “Autobusnoj liniji 35A” Elene Felici gradi se, pak, oko ignoriranja bližnjeg u nevolji u javnom prostoru, a poljski lutkarski film Julije Orlik “Ovdje sam” najavljen je kao dirljiv rad o ženi prikovanoj za krevet i obitelji koja joj, zamućena u drugom planu ili izvan kadra, pruža palijativnu skrb.
“Na tematsko-formalnim razmeđima Hanekeove Ljubavi i Nemesova Šaulovog sina, film iz Poljske škole za film, televiziju i kazalište u Łódźu, prošlogodišnje dobitnice Nagrade za Najbolju školu animacije, posjeduje i izražajnu glasovnu glumu te potresnu autentičnost izgovorenog teksta”, dodaje se.
Iz Łódźa dolazi i “Tri skoka do sreće” Artura Hanaja, humorna glinamacijska basna u kojoj središnje uloge igraju usamljeni televizijski self help guru, par kornjača okupljen oko blendera i medvjed birtijaš, a iz Poznanja još jedan poljski film “Laku noć” Rozalie Manne.
Sa slavne škole Gobelins, dobitnice Animafestove Nagrade za najbolju školu animacije 2019. predstavlja se “Zvijer” grupe autora, topla ljudska priča o vezi meksičkog krijumčara ljudima i djevojčice na putu u bolji američki život koja se odvija uokolo na filmu već opjevanog teretnog vlaka La Bestia.
Iz iste škole sudjeluje i “Lijes”, pogled na sustanarstvo južnokineskih radnika u skučenom smještaju, gdje se susreću različiti karakteri i interesi.
Organizatori od francuskih filmova izdvajaju radove škole Atelier de Sèvres među kojima je i “Prekrasno poslijepodne” Camille Sallan, duhoviti film stripovskog stila u maniri bande dessinée koji prikazuje izlet na krcatu plažu u vrijeme gradskog festivala.
Za ljubitelje estetike videoigara tu je “Trešnjica na torti” Chloe Farr (škola La Cambre) koji, u realizaciji humornog horora sadrži i završni medijski ‘twist’.
“Blok smijeha” upotpunjuje i singapurska grupa autora koja je osmislila komični film strave “Neobične pojave: Bukit Bulabu” kao epizodu šund dokumentarne serije o nadnaravnim događajima.
Još jedna crno-bijela, grafitna ekstravagancija nalazi se u južnokorejskom “Kazalištu sjećanja” Hee-yoon Hahm), a iz Južne Koreje dolazi i glazbeno-plesni film žarkih boja “Tuga voli društvo”.
Tehnički se ističe i kineski film “Tatata” YiYanga Suna, ostvaren mapiranjem klasične animacije na stop animacijom pokrenute gipsane skulpture, s ispovijestima osoba koje pate od hondropatije, Marfanovog sindroma i urođene neosjetljivosti na bol.
Film “Generacijsko stablo” dolazi s prestižne jeruzalemske umjetničke akademije Bezalel, kao i “No more još nije puno”, nastao na razmeđu slikarskog triptiha boschovskih utjecaja i hebrejske tradicije.
Galerijska verzija filma moći će se vidjeti i na izložbi studentskih Behind the Scenes radova proizašlih iz filmova odabranih u Natjecanje studentskog filma u Galeriji SC.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!