Jedan žanr, osim adaptacija stripova, u koji se Scorsese nije upustio je horor. Naravno, njegovi filmovi mogu biti poprilično krvavi, ali generalno su na strani trilerskog realizma. Iako je Scorsese izbjegavao žanr horora, to ne znači da ga neki od njegovih vodećih predstavnika nisu duboko inspirirali.
U jednom intervjuu, Scorsese je pohvalio talent i tehniku “majstora” znanstveno-fantastičnog horora, Johna Carpentera: “John Carpenter je redatelj koji se ne srami zadržati unutar žanrova koje voli i koji se bavi svojim zanatom kao majstor. Njegove slike uvijek imaju kvalitetu ručne izrade. Svaki rez, svaki pokret, svaki odabir kadriranja i pokreta kamere”, rekao je Scorsese.
Scorseseova strast za hororom s realističnim zapletima nadahnuta je brojnim filmovima, ali čini se da nijedan nije bio tako nezaboravan kao ratna drama Andrzeja Wajde: Pepeo i dijamant, piše Far Out Magazine.
Izabravši jezivi klasik kao jedan od svojih deset najboljih filmova svih vremena, Scorsese se prisjetio kako ga je otkrio u svojim kasnim tinejdžerskim godinama. “Prvi sam put vidio Pepeo i dijamant 1961.”, prisjetio se.
Nastavljajući, Scorsese je opisao Wajdin jedinstveni smisao za horor. “Poput noćne more koja se ne prestaje odvijati; osjećaj izluđujućeg ludila i apsurda, tragedija političkih prepucavanja na rubu mira i ratnog sazrijevanja”, rekao je.
“On je uzor svim filmašima”, dodao je.
Cijenjeni poljski redatelj Andrzej Wajda preminuo je 2016. u dobi od 90 godina. Bio je najpoznatiji po ranoj trilogiji ratnih filmova; Pokoljenje, Kanal i Pepeo i dijamant, ali se mogao pohvaliti širokim i impresivno raznolikim katalogom, koji je završio filmom Afterimage iz 2016. godine. Godine 1981. nagrađen je Zlatnom palmom na filmskom festivalu u Cannesu, a 2000. dobio je počasnu nagradu Akademije za doprinos svjetskom filmu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!