H&M je po prvi put u svojoj povijesti koristio muslimanku u svojoj promotivnoj kampanji. Djevojka je u reklami nosila hidžab kako bi nagnala kupce da recikliraju svoju odjeću. Ova kampanja pokrenula je debatu o muslimanskoj modi.
Kao što se i očekivalo, video koji je objavljen početkom mjeseca pod nazivom ‘Close the Loop’, privukao je mnogo pozornosti. U njemu dominiraju urbane scene, uređeni modeli raznih nacionalnosti i spolova. Štoviše u njemu je debitirala i jedna muslimanka kao model.
Rođena u Londonu od majke Pakistanke i oca Marokanca, Mariah Idrissi je svoju fotografiju poslala H&M-u.
”Bila je to samo jedna fotografija s kojom nisam planirala ništa veliko”, kazala je za CNN. No čini se da se i modni velikan dobro pripremio za ovaj casting.
”Bila sam iznenađena, znali su točno kako bih trebala biti odjevena. Znali su da odjeća mora biti široka i da ne smije isticati obline te da ništa ne smije otkrivati. Ponudili su razne kombinacije. Ja sam malo natuknula što bih željela nositi što su oni i poštovali”, dodaje Idrissi.
Neki su ovu njezinu kampanju ocijenili u suprotnosti s tradicionalnim muslimanskim uvjerenjima, ali 23-godišnja manekenka se s tim ne slaže.
”Vidjela sam nekoliko negativnih komentara. U našoj religiji sve što nije zabranjeno je dopušteno, a ovo nigdje nije zabranjeno”, kaže manekenka. ”Dok god sam odjevena po propisima Islama, nema problema. Ovo je samo promocija hidžaba i to je dobro”.
H&M ovo nije htio posebno komentirati, ali su putem priopćenja CNN-u kazali da ”ne ohrabruju niti jedan stil života koji je prikazan u promotivnom filmu te da moda nema nikakvih pravila”.
Ova kampanja je možda podigla prašinu, ali ima poslovnog smisla. Muslimani su na odjeću i obuću potrošili 266 milijardi dolara u 2013. godini, piše CNN.
Ova kampanja pokazala je da reklame ne moraju biti eksplicitne da bi privukle pažnju javnosti.