Došlo je i to vrijeme kada nam topli napitci uljepšavaju dan ili pomažu ako smo "pokupili" nekakve viroze koje dolaze s hladnijim vremenom.
Kava se dakako pije cijele godine, a čaj je ipak više okrenut ovom zimskom dobu. No, ono što je činjenica jest da za njihovu popularnost među hrvatskim potrošačima “nema zime”, što zorno ilustrira podatak da je od 500 sudionika našeg istraživanja samo njih 10 izjavilo da ne piju niti kavu niti čaj. Od tog uzorka njih 367 ili 73 posto navodi da radije pije kavu, a 122 ili 25 posto njih preferira čaj.
Hrvati su velike kavopije, to i nije neka novost, a to potvrđuje i frekvencija konzumacije jer 69 posto konzumenata kave ovaj topli napitak pije nekoliko puta dnevno, a 31 % njih navodi da je konzumira samo jednom dnevno.
A koju vrstu najviše piju? Pa naravno tursku, za koju se odlučuje 56 posto konzumenata kave, a potom dolaze instant kava s 36 posto i espresso s 30 posto poklonika. Približno iste udjele imaju cappuccino s 19 posto, miksevi (3u1, 2u1) s 18 posto i kava u kapsulama sa 16 posto. Ledena kava je na začelju s 5 posto udjela, a za neku drugu vrstu kave odlučuje se 3 posto konzumenata kave.
Kava se najčešće pije kod kuće, što kao svoj odgovor na pitanje gdje najčešće piju kavu navodi 77 posto konzumenata ovog napitka. Na poslu kavu najčešće pije njih 13 posto, a 10 posto u njoj najčešće uživa u kafiću.
I na kraju čaj. Koja je vrsta najpopularnija među konzumentima ovog toplog napitka? Biljni je sa 63 posto poklonika malo ispred voćnog čaja koji ima 59 posto glasova, dok čvrstu treću poziciju zauzima zeleni čaj s 33 posto. Manje udjele drže crni i funkcionalni čaj koji imaju po 9 posto, dok instant čaj ima 2 posto poklonika među konzumentima čaja.
O ISTRAŽIVANJU
Istraživanje su tijekom listopada 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!