Studija koja je uključila gotovo tisuću učenika u šest zemalja otkrila je da se dječja empatija, znatiželja i emocionalna pismenost mogu poboljšati određenim programom lekcija.
Empatija je kvaliteta koju ili imate ili nemate, zar ne? Ne, nije istina. Može se učiti i što je najvažnije, naučiti. Nigdje to nije relevantnije nego u učionici.
Osnivač Empathy Studios, Ed Kirwan vjeruje da je empatija vještina razumijevanja drugih i sposobnost da se stvori prostor za nekoga da otkrije svoje autentično ja uz zadržavanje prosudbe.
Studija koja je uključivala 900 učenika u šest zemalja otkrila je da je kratki program lekcija empatije doveo do mjerljivih, pozitivnih promjena u njihovom ponašanju, emocionalnoj svijesti i znatiželji o različitim kulturama i širem svijetu.
U samo 10 tjedana program je pozitivno utjecao na ponašanje učenika, a povećao je i njihovu emocionalnu pismenost.
Empathy Studios razvija školske video-programe za učenike od 5 do 18 godina. Prikazuju im se filmovi koji potiču na razmišljanje, a zatim se uključuju u oko 30 minuta aktivnosti i rasprava o pokrenutim problemima.
Učitelji su ocjenjivali empatiju, ponašanje i druge karakteristike učenika na ljestvici od jedan do 10 prije početka programa, a zatim ponovno pet i deset tjedana kasnije. Prosječna ocjena empatije porasla je s 5,55 na 7, dok su prosječne ocjene ponašanja porasle sa 6,52 na 7,89, piše Mirror.
“Uspjeh programa leži u učenju učenika da slave različitost, što mijenja njihovu dobrobit i njihovo ponašanje”, otkrio je Kirwan.
Edukatorica empatije dr. Helen Demetriou sa Sveučilišta Cambridge rekla je: “Otkrića pokazuju da prilično jednostavan program temeljen na filmu može podići razinu empatije kod učenika, poboljšavajući njihovo razumijevanje samih sebe, drugih i globalnih problema. Također pomaže društvenim i emocionalnim vještinama za koje znamo da doprinose poboljšanom ponašanju i angažiranijem učenju.”
Tri temeljna koncepta
Program se temelji na tri temeljna koncepta:
Empatija za mene – čiji je cilj pomoći u razvoju emocionalne pismenosti učenika.
Empatija za druge – koja obuhvaća njihove sposobnosti kada su u pitanju njihovo međusobno razumijevanje i međuljudski odnosi te,
Empatija na djelu – tijekom kojeg su studenti trebali razviti vlastite projekte društvenog djelovanja
Sve škole koje su izvijestile o poboljšanju empatije učenika također su primijetile poboljšanja u ponašanju nakon samo pet tjedana.
To se nastavilo održavati u 80 posto slučajeva nakon 10 tjedana.
Što se tiče povratnih informacija, mnogi su studenti priznali da su naučili vrijedne lekcije iz programa, uz komentare poput: “Svi se bore”, “nisam jedini kome je teško”, “iako smo svi različiti, svi mi imamo toliko toga zajedničkog” i “empatija je ljudska vještina broj jedan koju trebamo razviti za budućnost,”.
Kirwan je za program rekao da ne bi trebao biti samo dodatak, nego da bi se trebao smatrati temeljnim.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!