Studija otkrila iznenađujuće motive koji stoje iza puštanja brade

Lifestyle 24. srp 202419:37 0 komentara
Pexels

Muškarci s bradom imaju različite motive za puštanje brade, a izgleda da su motivirani statusom, natjecanjem i brigom o obitelji.

Tijekom posljednjeg desetljeća brade su zauzimale istaknuto mjesto u muškoj modi. Ono što se nekada smatralo privremenim oživljavanjem hipstera u kasnim 2000-ima, sada je postala glavna karakteristika brada širom svijeta.

No bez obzira na to mislite li da su brade privlačne ili ne, muškarci imaju različite motive za njihovo održavanje.

Novo istraživanje pokazalo je da se nošenje brade može povezati s određenim društvenim motivima vezanim uz status, ali također označava i privrženost obitelji, piše IFL Science.

Dlake na licu kod ljudi su spolno dimorfna značajka; odnosno jače su izraženi kod muškaraca nego kod žena. Ali jeste li se ikada zapitali čemu nam služi kao vrsti?

S obzirom na to da su ljudi, kao i drugi primati, društvena bića koja djeluju u grupama različitih veličina s društvenim organizacijama na više razina, postoji dobar argument da bi brade mogle pomoći u označavanju statusa među muškarcima, kao i u privlačenju žena.

Imati bradu, na primjer, može pomoći u određivanju nečije dobi, dominacije i mjesta u grupi. Ovaj argument o ukrasu na licu sugerirao bi da muškarci mogu namjerno upravljati količinom i oblikom dlaka na licu kao dio strategije samopromocije.

Psihološki motivi

Ali ova vrsta održavanja ima svoju cijenu, kako financijski (industrija ljepote za muškarce nastavlja rasti) tako i u smislu vremena i truda. Dakle, koji su psihološki čimbenici koji motiviraju muškarce da puštaju i održavaju bradu?

To je bilo pitanje koje je potaknulo istraživače sa Sveučilišta Silesia u Poljskoj i Sveučilišta u Padovi u Italiji.

“Dosad provedena istraživanja pokazala su da različite vrste dlaka na licu muškarcima daju različite karakteristike vezane uz temeljne društvene motive. Međutim, istraživanje o percepciji muških dlaka na licu daje mješovite nalaze i postoji potreba za dodatnim istraživanjem na ovu temu kako bi se razjasnila ova dvosmislenost”, napisao je tim u svojoj studiji.

Na primjer, ljudi vide bradate muškarce kao zdravije i bolje borce, možda ističući motivaciju vezanu uz izbjegavanje bolesti i samozaštitom. Također se smatra da su više povjerljivi i prijateljski nastrojeni, što bi moglo odgovarati društvenim interesima. Ali bradati muškarci mogu se smatrati i agresivnijima i dominantnijima, što može ukazivati ​​na statusne motive.

Osim toga, istraživanje je pokazalo da ljudi doživljavaju muškarce s dlakama na licu kao da imaju bolje roditeljske sposobnosti, što ukazuje na potencijalne motive za brigu o obitelji.

Sve u svemu, tim je otkrio da muškarci s više dlaka na licu više cijene dugoročne veze i više su zainteresirani za brigu o svojoj obitelji, za razliku od muškaraca s manje dlaka na licu.

“Prethodna otkrića su pokazala da promatrači smatraju da bradati muškarci imaju više roditeljskih vještina”, objašnjava tim.

Dodaju da “muškarci mogu koristiti više dlaka na licu kako bi obavijestili druge ljude da se njihovi društveni motivi pomiču kako bi se usredotočili na dugoročne romantične veze i obitelj.”

Osim toga, otkrili su da je kod glatko obrijanih muškaraca motiv za traženjem partnera povezan s višom motivacijom za poboljšanjem rasta dlaka na licu, što dodatno podupire ovu tezu.

Zanimljivo, muškarci koji su prijavili veću kompetitivnost nisu imali više dlaka na licu. Istovremeno, stres nije bio veći kod muškaraca s više dlaka na licu – puštanje brade, dakle, nije pokušaj kompenzacije za druga područja povezana s muževnošću.

“Mješavina motiva privrženosti i natjecanja koja je u korelaciji s povećanjem dlaka na licu sugerira da se muškarci koji su motivirani za povećanje dlaka na licu također žele prikazati kao vrijedni i pouzdani saveznici i prijatelji”, zaključuju autori.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!