Oglas

LUKAV TRIK

Zašto se naranče uglavnom prodaju u crvenim mrežastim vrećicama

author
N1 Info
24. lip. 2025. 21:03
Pixabay_naranče. naranča
Pixabay/Ilustracija

Prilikom kupovine sigurno ste primijetili da se voće poput naranči i mandarina često prodaje u crvenim mrežastim vrećicama. Jeste li se ikad zapitali zašto je to tako?

Oglas

Stručnjak za prehrambenu tehnologiju Miguel A. Luruena otkrio je razlog zašto se ovo popularno voće gotovo uvijek prodaje u specifičnoj vrsti ambalaže.

"Jeste li primijetili da se naranče uvijek prodaju u crvenim mrežastim vrećicama? Nije slučajnost", naveo je.

Možda zvuči neobično, ali prodaja naranči u crvenim mrežicama zapravo ih čini privlačnijima kupcima. Cilj je naglasiti prirodnu boju voća i učiniti ga vizualno atraktivnijim. Ova estetska odluka izravno utječe na našu percepciju boje.

Munkerova iluzija

Kako objašnjava Luruena, riječ je o marketinškom triku koji se temelji na fenomenu poznatom kao Munkerova iluzija, nazvanoj po njemačkom istraživaču Franzu Carlu Munkeru iz 1970-ih, piše klix.ba.

Ta optička iluzija uzrokuje promjenu načina na koji percipiramo boju objekta, ovisno o bojama koje ga okružuju. U ovom slučaju, isto voće izgleda intenzivnije i zrelije kad je obavijeno crvenim linijama mrežice.

Kad je riječ o hrani, ova se vizualna manipulacija koristi kako bi voće i povrće izgledalo svježije i zrelije nego što uistinu jest. Crvena boja naglašava tople tonove poput narančaste i žute, što doprinosi privlačnijem izgledu proizvoda.

Ova se tehnika ne koristi isključivo za naranče – primjenjuje se i na druge svježe proizvode poput limuna, paprika, avokada i luka.

Zato ne vjerujte uvijek svojim osjetilima. Pažljivo čitajte etikete i, kad god je moguće, kupujte voće i povrće na mjeru kako biste izbjegli neželjena iznenađenja.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama