Nakon pozitivnih kritika američkih časopisa "Hollywood Reporter" i "Variety", film "Zvizdan" Dalibora Matanića, prikazan na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, pohvalili su i francuski mediji, od kojih ga je filmski portal Digitalcine ocijenio "pravim emocionalnim i artističkim šokom".
Prva velika redateljeva ideja bila je izbjeći ratni film, tragediju velikih razmjera i uobičajene pokolje te se udaljiti od bitke, no iako nije prikazan onako kako ga previše često prikazuju, rat je prisutan u prvoj priči u budućnosti, u drugoj u ranama i u trećoj u sjećanjima, piše Digitalcine.
Napominje se da autor, iako je u pristupu priči blizak znanstvenoj fantastici u koju nikad do kraja ne uranja, slično kao "Atlasu oblaka" ili "Beskrajnom danu", ipak na kraju snima realistično djelo u kojemu je ljubav stalno prisutna.
Filmdeculte uspoređuje "Zvizdan" s Matanićevim prijašnjim filmom "Ćaća". "Činilo se tada da Matanić slijedi zakonitosti žanrovskoga filma, napola trilera napola horora, kako bi prikazao obiteljsku traumu, a postupak je donekle sličan i u 'Zvizdanu'", navodi se na tom portalu.
Kao posebno živ izdvaja se prvi dio film, naturalistička adolescentska priča koja postavlja temelje nastavak filma: svi su nehotice krivi, odgovorni za svoju prošlost, imaju čak i krvi na rukama, a ljubav se ipak vraća poput nade ili napuštenog psa kojega ne uspijevamo otjerati". "Slatko-gorak ton posebno ovome filmu daje njegovu osobnost", ističe se.
Matanićeva ideja da sva tri para u tri različita razdoblja glume isti glumci još više pojačava osjećaj neizbježnosti, nasilja koje svaki naraštaj dobiva u nasljeđe što nas, piše Filmdeculte, dovodi do još jedne ideje - bilo to zato što su muškarci lakši na obaraču, pogibaju u ratu ili bježe od odgovornosti svojih predaka, na kraju svake epizode najveći je gubitnik žena.
U tekstu "Ni u Hrvatskoj nema sretne ljubavi" dnevnik Le monde piše da si je Matanić "ambiciozno zadao u dva sata dati pregled dvaju desetljeća svoje zemlje, od početka rata sa Srbijom 1991. do povratka normalnoga života, dvadeset godina poslije.
"Umjesto da slijedi iste osobe u tom razdoblju, redatelj i scenarist odlučio je podijeliti film u tri segmenta koji svaki priča jednu ljubavnu priču u razmacima od deset godina na istome mjestu, u povučenom, idiličnom selu na obali jezera. Glume ih isti glumci, Tihana Lazović i Goran Marković što, ako vas prethodno na to nitko ne upozori, može izazvati određenu zbunjenost, o čemu svjedoče i komentari koji su se mogli čuti nakon canneske premijere filma, napominje se.
http://www.youtube.com/embed/pcWDMgipJ78
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare
NAJČITANIJE
Oglas
Oglas
Najnovije
Oglas
Oglas