Izvršni direktor (CEO) Googlea Sundar Pichai je otkrio što možemo očekivati od Google Searcha iduće godine, a pokušao je i artikulirati Googleovu brigu za autore sadržaja.
“Ovo je izuzetno dinamičan trenutak za industriju. Kada pogledam što nas čeka, još smo u najranijim fazama dubokih promjena. Imamo vrlo sveobuhvatan pristup umjetnoj inteligenciji. Radimo svjetski priznato istraživanje. Najcitiraniji smo kada je riječ o generativnoj AI. Gradimo AI infrastrukturu i kad kažem infrastrukturu, mislim na sve, od silicija. Imamo 15 proizvoda koje koristi više od pola milijarde korisnika. Mislim da je pred nama mnogo inovacija i predani smo tome da budemo na čelu industrije”, kazao je Pichai u razgovoru s Andrewom Rossom Sorkinom na DealBook summitu New York Timesa.
Google uistinu jest bio prvi u AI, ali to nije otkako se pojavio OpenAI sa svojim ChatGPT-om.
“Mnogi ne razumiju da je AI dio Googlea još od 2012., kada su korištene duboke neuronske mreže za prepoznavanje slika i govora te od 2014., kada je uvedeno “sequence to sequence learning” za razumijevanje tekstualnih nizova. U 2015. Google je predstavio RankBrain, AI sustav izravno povezan s rangiranjem rezultata pretraživanja. Područje gdje smo AI primijenili najagresivnije, ako išta, bio je Search. Uz to, Gemini koristi više od milijardu korisnika”, naglasio je lider Googlea.
Pichai je zatim najavio da će se pretraživanje značajno promijeniti već početkom godine. Dodao je da će napredak postajati sve teži jer su jednostavne inovacije već ostvarene.
“Imam osjećaj da smo tek na početku. Search će se nastaviti duboko mijenjati 2025. godine. Mislim da ćemo moći odgovarati na složenija pitanja nego ikad prije. Čak i početkom 2025. bit ćemo iznenađeni što sve pretraživanje može u usporedbi s današnjim mogućnostima. Mislim da će napredak postajati teži, kad gledam prema 2025. Jednostavne inovacije više nisu dostupne. Ali, mislim da će ključne razlike i proboji doći iz tehničkih i algoritamskih inovacija. Kako sustave učiniti učinkovitijima, planirati i poboljšati njihovu sposobnost zaključivanja – to su tehnički izazovi koji nas čekaju.”
Na kraju se Pichai osvrnuo na devalvaciju sadržaja, iz razloga što Google koristi sadržaj autora, a zatim ga “ispljune” milijun puta dnevno, narušavajući ekonomsku održivost onih koji taj sadržaj stvaraju.
“Ulažemo mnogo vremena u razmišljanje o ekosustavu izdavača i količini prometa koji šalje njihovim stranicama. Tu je i YouTubeov program Content ID za identificiranje sadržaja zaštićenog autorskim pravima. Ulažemo mnogo truda u razumijevanje i identificiranje sadržaja te monetizaciju za autore. Uvijek postoji ravnoteža između razumijevanja što je poštena uporaba i načina na koji se daje vrijednost proporcionalna uloženom trudu autora”, zaključio je Sundar Pichai.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!