12 najtužnijih znanstvenih činjenica

Znanost 28. srp 201517:03 > 17:28
AP

Znanost se vrlo često doživljava hladnom i bezosjećajnom, bazira se na brojkama i eksperimentima, ali mi vam donosimo 12 znanstvenih činjenica koje će probuditi osjećaje u vama.

1. Za svoj prvi rođendan na Marsu robot Curiosity je programiran da odsvira pjesmu ”Happy Birthday” sam sebi. Kao da samovanje na udaljenom planetu nije dovoljno deprimirajuće.

2. Mars je u potpunosti naseljen robotima koji se nalaze na različitim stranama planeta i nikad se neće sresti.

3. Postoji kit koji se zove 52 Plavi i on je jedini živući pripadnik svoje vrste. Oceanima putuje sam i neshvaćen, jer ”pjeva” na drugačijoj zvučnoj frekvenciji od bilo kojeg drugog kita.

4. Pluton nije uspio napraviti niti jedan krug oko Sunca od trenutka kada je otkriven do trenutka kada je degradiran s planeta na nebesko tijelo.

5. Sonda New Horizon do Plutona je putovala 9 godina, a podatke s njega je prikupljala samo 22 sata.

6. Znanstvenici su slučajno ubili najstariju poznatu životinju kada su je (također slučajno) otkrili 2006. Radi se o školjci koju su pronašli u moru kraj Islanda.

7. Dvije svemirske letjelice Voyager su najudaljeniji objekti koje je čovjek napravio. Da stvar bude tužnija – putuju u suprotnim smjerovima.

8. Voyager 1 neće doći do drugog zvjezdanog sustava još 40.000 godina, a kada i dođe od prve zvijezde će biti udaljen cijelu jednu svjetlosnu godinu.

9. Svemirska letjelica lansirana u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća još 2008. je slala signale na Zemlju, ali tada je nitko već 9 godina nije slušao.

10. Kukavice na prijevaru ostavljaju svoja jaja u gnijezdu drugih ptica koje se onda brinu za male kukavice misleći da se radi o njihovim potomcima.

11. Grizli medvjedi ponekad napuštaju mladunče ako nema brata ili sestru tj. ako je jedinac. Rade to zato jer na taj način mogu pokušati donijeti na svijet novu generaciju u kojoj će biti više mladunaca.

12. Pande često imaju blizance, ali majka se najčešće brine samo za jednog mladunca, a drugog napušta.