Rijedak meteorit koji je pao blizu Berlina star 4,5 milijarde godina

Znanost 03. kol 202417:59 0 komentara
Rijedak meteorit koji je pao blizu Berlina star 4,5 milijarde godina.
Pixabay/ilustracija

Meteorit koji je u siječnju pao na Zemlju blizu Berlina star je oko 4,5 milijarde godina i pripada rijetkoj klasi aubrita, napisali su znanstvenici u članku objavljenom početkom tjedna u časopisu Meteoritics & Planetary Science.

Omanji asteroid 2024 BX1 izgorio je 21. siječnja u atmosferi u blizini Berlina, u spektakularnoj nebeskoj predstavi. Fragmenti su pali na tlo u regiji Havellandu u pokrajini Brandenburg koja okružuje njemačku prijestolnicu, a mnoge su prikupili znanstvenici i kolekcionari.

Otprilike 202 fragmenta ukupne težine 1,8 kilograma pronađena su na polju u blizini brandenburških sela Ribbecka, Bergea i Lietzowa, razbacani po površini od 1,5 puta 10 kilometara.

Znanstvenici su meteorit Ribbeck nazvali po mjestu na kojem je pronađen.

Studija istraživača predvođenih Institutom za planetologiju Sveučilišta u Münsteru, koja je objavljena u časopisu u srijedu, otkrila je da Ribbeck pripada iznimno rijetkoj klasi aubrita koji su bogati magnezijem i silicijem.

Ribbeck ima poseban status unutar ove rijetke klase jer stijena sadrži iznimno visok udio silikatnog minerala glinenca, otkrili su znanstvenici.

Istraživačka skupina pretpostavlja da je matično tijelo Ribbecka staro oko 4,5 milijardi godina i da potječe iz asteroidnog pojasa između Marsa i Jupitera.

Znanstvenici su također objasnili razlog zašto su fragmenti intenzivno mirisali po sumporovodiku, slično vonju pokvarenih jaja: kemijske reakcije između minerala i vlage uzrokovale su miris i promijenile mineralogiju stijene.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.