Predrag Miki Manojlović ocijenio je, gostujući u Pressingu N1, da je predstava “Romeo i Julija” u njegovoj režiji, u kojoj na srpskom i albanskom jeziku igraju glumci iz Beograda i Prištine, trenutno uspješnija od briselskih pregovora.
Jedinstven zajednički projekt glumaca s Kosova i iz Srbije, “Romeo i Julija”, u režiji Predraga Mikija Manojlovića, izveden je proljetos u Beogradu i u Prištini. Predstava je igrana četiri puta u Narodnom pozorištu u Beogradu, i četiri puta u Narodnom pozorištu u Prištini, a kako je Manojlović najavio, gostujući u Prešingu N1, predstava će “nastaviti putovati”, tako da će se već najesen ponovo naći pred beogradskom publikom, a potom i na Kosovu, uključujući i srpske enklave, ali i u inozemstvu: Albaniji, Hrvatskoj, Austriji…
Manojlović veruje da predstava može utjecati na gledatelje u sat i 54 minuta koliko traje, a ako pomogne više i duže, ako pomjeri nečije razmišljanje, onda je to, kako kaže, već veliki, ozbiljni uspjeh. On kaže da je možda i očekivao apriorne loše reakcije desno opredijeljnih ljudi, ali da nije mogao razumjeti dio rada protiv predstave koji je dolazio od nevladinih organizacija iz Beograda.
On je rekao i da je izjavom da je predstave “Romeo i Julija” ne bi bilo na ovom nivou, da između ostalih, nije bilo pomoći predsjednika Vlade Aleksandra Vučića, na sebe navukao “omiljeni krug dvojke”. “Taj hejt koji sam navukao na sebe zbog toga što sam rekao istinu, a to je živa istina, je u ovom suludom vremenu u kojem mi živimo navukao na mene mržnju. Ja sam rekao istinu. To je točno. Ja nisam kriv što sistemi ne rade”, rekao je Manojlović, ponovivši da predstave, u ovom obliku, ne bi bilo, da nije bilo Europske unije, pomoći Ministarstva kulture i pomoći premijera.
Manojlović je nedavno izdao automonografiju “A ko si ti?”, koja je sastavni dio glumačke nagrade za životno djelo “Dobričin prsten” koju je dobio 2012. godine. Automonografija je, kako kaže, zbroj i kronološki red njegove autorske riječi i autorskih članaka. Osvrnuvši se na svoju izjavu iz 1997. godine da država ne voli kazalište, Manojlović je ocijenio da se situacija od tada nije promijenila.
Zašto je odbio Spielberga?
Manojlović se osvrnuo i na ponude iz Hollywooda koje je navodno odbijao. Nijedna ponuda, kako kaže, nije bila takva da je ne bi mogao odbiti. Najpoznatiji primjer je vjerojatno kada je 1996. godine odbio ulogu u filmu “Mirotvorac” koji je producirao Steven Spielberg.
“Razlozi nisu bili u novcu. Ne mogu na smrti bivše države i svih ljudi, zarađivati novac”, rekao je on, ističući da nikada ne bi prihvatio ulogu u filmu koje se bavi ratovima 90-ih godina, odnosno koji rasvjetljava tzv. istinu o tome.