Ana Ferik-Ivanovič, predsjednica Društva arhitekata Novog Sada, izjavila je da je jedan od problema sa Željezničkom stanicom to što struka dugo nije imala uvid u radove koji su se tamo provodili.
“Dugo je postojala građevinska ograda koja je onemogućavala pristup samoj zgradi. Na temelju vizualizacija i fotografija vidjeli smo da je unutar hale dograđena galerija. Međutim, ne možemo sa sigurnošću tvrditi je li ta galerija sa stubištem bila pričvršćena za samu konstrukciju željezničke stanice ili je bila samostalni element. Najveći je problem što su ti elementi gdje je stavljeno staklo s aluminijskim profilima i eventualno mramorom po rubu nadstrešnice predstavljali dodatna opterećenja”, navela je Ferik-Ivanović.
Svaki sudionik u ovom procesu, od dobre analize početnog stanja, morao je dokumentirati svaki problem i svakodnevno ga pratiti, istaknula je.
Apel struci da ne podliježe pritiscima
Zbog toga, dodaje, ne smije se dopustiti nikakav pritisak na stručnjake i ništa se ne smije “gurati pod tepih.”
Ferik-Ivanović apelirala je na kolege da nikada više ne dopuste da ih netko prisili da potpišu nešto iza čega ne stoje i što sami nisu provjerili. Novi Sad je, podsjeća, jučer dobio još jedno mjesto sjećanja na nevine žrtve koje su stradale.
Materijal koji bi mogao ukazati na novo opterećenje brzo je uklonjen
Komentirala je i vještačenje koje je u tijeku.
“Jučer je brzo uklonjen sav materijal koji je bio sastavni dio te nadstrešnice. Analizom tih materijala može se utvrditi koje su dodatno opterećenje predstavljali i zašto su uopće postavljeni. Prije toga nadstrešnica je imala otvorene prostore, bez stakla, i tako je stajala dugo vremena. Zašto je sada donesena odluka o staklu, tek će se utvrditi. No vještačenje je sada vrlo važan dio posla koji treba obaviti”, naglasila je.
Utvrditi odgovornost je jedan dio, a drugi je sada provjeriti stanje same konstrukcije željezničke stanice, kazala je.
“Sada treba provjeriti stabilnost cijele Željezničke stanice. Najvažnije je utvrditi koji su elementi uzrokovali ovu nesreću, koji su dodatni elementi oštećeni padom cijele prednje fasade, u kakvom je stanju krov, konstrukcija i materijali koji su tu već 60 godina”, opisala je.
Dodala je da Željezničku stanicu vjerojatno ne bi trebalo koristiti neko dulje vrijeme. Ana Ferik-Ivanović istaknula je da je stanica morala biti zatvorena ako nije bila u potpunosti sigurna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!