U utorka se u francuskim Alpama srušio zrakoplov Germawingsa sa 150 putnika i članova posade. Donosimo vam zasad utvrđene činjenice o kobnom letu.
Airbus A320 je bio među najstarijima u floti Germanwingsa koji je u vlasništvu Lufthanse, zvao se “Mannheim”, a prvi pokusni let je imao u studenom 1990. godine. Prema podacima Airbusa, zrakoplov je Lufthansi predan 1991. godine i do trenutka nesreće je akumulirao 58,300 radnih sati u oko 46,700 letova.
Među stručnjacima postoji konsenzus da je Airbus A320 jedan od najpouzdanijih zrakoplova u upotrebi. Associated Press ga naziva “radnim konjem” modernog zrakoplovstva. U upotrebi ih je 3,606, a prema certifikatu mogu letjeti do visine od 11,900 metara. Srušeni zrakoplov je prije poniranja plovio na visini od 11,500 metara.
Posljednja temeljita provjera zrakoplova je obavljena u 2013. godini, rutinska inspekcija je obavljena dan prije pada, potvrdili su službenici Germanwingsa.
Na mjestu nesreće je pronađena jedna od crnih kutija koje bilježe podatke o letu. Svaki zrakoplov ima dvije crne kutije, jedna snima glasove u kokpitu, druga prikuplja podatke o stanju zrakoplova i drugim parametrima leta. Nejasno je koju su od crnih kutija pronašli pripadnici službi za spašavanje.
Ostaci zrakoplova su locirani pomoću helikoptera na nepristupačnom području do kojeg se ne može doći vozilima. Mjesni dužnosnik je potvrdio da su dijelovi zrakoplova rasuti na području veličine 100 do 200 metara. Najveći zasad zamijećen komad je veličine omanjeg putničkog automobila. Na području nesreće je razmješteno oko 300 policajaca i podjednak broj vatrogasaca.
Kronologija posljednjeg dana zrakoplova
– 6,48 – Airbus A320 uzlijeće iz Duesseldorfa sa 122 putnika na letu prema Barceloni. Tijekom leta nisu uočeni nikakvi problemi.
– 10,01 – Uskotrupna letjelica s dva motora polijeće iz Barcelone na povratku u Duesseldorf s 26 minuta zakašnjenja.
– 10,45 – Zrakoplov doseže visinu krstarenja, prema navodima Germanwingsa. U to vrijeme vremenski su uvjeti dobri.
– 10,46 – Zrakoplov se opet počinje spuštati, što traje osam minuta i nije dogovoreno s kontrolom leta. Letjelica se spušta oko 900 do 1,200 metara u minuti, što je usporedivo s kretanjem prilikom slijetanja, objavio je Flightradar24, internetski portal koji pruža informacije o letovima u realnom vremenu.
– 10,53 – Let 4U9525 nestaje s radara u trenutku kad se zrakoplov nalazio na visini od 1,800 metara. Pao je oko 100 kilometara sjeverozapadno od Nice.
– 11,30 – Zračna luka Duesseldorf dobila je vijest da je letjelica nestala s radara, izjavio je glasnogovornik zračne luke.
– 11,55 – Zrakoplov je u tome trenutku trebao sletjeti u Duesseldorf. Umjesto toga, rodbina i prijatelji putnika bivaju smješteni u zaštićene zone u zračnim lukama Duesseldorf i Barcelona.
– 13,00 – Njemački savezni ured za civilnu zračnu plovidbu najavio je osnivanje krizne skupine.