Nakon pet dana potrage za podmornicom Titan, komnpanija OceanGate u četvrtak navečer je objavila da su životi pet putnika izgubljeni. Američka obalna straža održala je konferenciju za medije na kojoj su objavili da je došlo do katastrofalne implozije u podmornici te da se nastavlja istraga.
Podsjetimo, podmornica Titan veličine kombija, kojom je upravljala američka tvrtka OceanGate Expeditions, počela se spuštati u nedjelju u 8 sati ujutro po lokalnom vremenu. Izgubila je kontakt s brodom za podršku nakon što se približila najpoznatijoj olupini na svijetu u sjevernom Atlantiku.
TIJEK DOGAĐAJA
Zvuci koji su se čuli?
"Okruženje je dosta složeno. Ne čini se da ima bilo kakve veze između buke koju smo čuli i lokacije na morskom dnu. Došlo je do katastrofalne implozije u pomornici koja bi izazvala zvuk koji bismo zasigurno registrirali."
Je li vrijeme igralo ulogu?
"Krhotine odgovaraju katastrofalnoj imploziji podmornice. Nismo čuli nikakve znake katastrofalnog kvara dok smo vodili potragu, nastavit ćemo s istragom i prikupljanjem podataka te d ashvatimo na temelju toga kakav je bio vremenski raspored."
Nastavlja se istraga
"Nastavit ćemo istraživati polje krhotina. Brojna su pitanja, kako, kada, zašto? Pokušat ćemo prikupiti što više informacija o tome. Dužnosnici razgovaraju o tome kakva bi mogla biti istraga. To se sve desilo u zabačenom, udaljenom dijelu oceana, s ljudima iz razlčičitih zemalja i to je vrlo složen slučaj, ali sam uvjeren da ćemo pronaći odgovore na ta pitanja."
Koliko su krhotine udaljene od Titanica?
"16.000 stopa, dakle 500 metara, tu nema nikakvih krhotina od Titanica. Nema dijelova olupine Titanica. Od pramca više od 200 metara. Vjerojatno je došlo do eksplozije unutar podmornice i veličina tog polja krhotina odgovara razmjerima incidenta."
Prva indikacija katastrofalnog incidenta
"Pronašli smo 5 dijelova krhotine, ostatci podmornice Titan. Pronašlo smo i prednji dio komore za pritisak, to je bila prva indikacija da je došlo do katastrofalnog incidenta. Potom smo pronašli i drugi dio komore koji je činio cijelu komoru za pritisak."
Je li se reagiralo na vrijeme?
"Ovo je bilo izuzetno složena potraga, cijeli slučaj je kompleksan, još radimo na utvrđivanju pojedinosti što se tiče vremena i tajminga vezano uz naš odgovor i reakciju."
Američka Obalna straža drži presicu
Izvijestili su najprije o pronalasku krhotina na području pretrage. "U konzultacijama sa stručnjacima, krhotine odgovaraju katastrofalnoj šteti na komori za pritisak. Nakon toga smo obavijestili obitelji."
"U kontaktu smo s britanskim i francuskim konzulima kako bi dobili sve informacije."
"Životi putnika na Titanu su izgubljeni"
Kompanija OceanGate je objavila izjavu u kojoj se tvrdi da su životi putnika na Titanu izgubljeni.
"Sada vjerujemo da su naš izvršni direktor Stockton Rush, Shahzada Dawood i njegov sin Suleman Dawood, Hamish Harding i Paul-Henri Nargeolet nažalost izgubljeni", stoji u izjavi OceanGatea, prenosi BBC.
"Naša srca su uz ovih pet duša i svakog člana njihovih obitelji u ovom tragičnom vremenu. Žalimo zbog gubitka života", naveli su iz kompanije i dodali:
"Ovo je izuzetno tužno vrijeme za naše predane zaposlenike koji su iscrpljeni i duboko tuguju zbog ovog gubitka. Cijela obitelj OceanGate duboko je zahvalna nebrojenim muškarcima i ženama iz više organizacija međunarodne zajednice koji su naporno radili u ovoj misiji."
"Titan nije smio zaroniti s pet osoba"
Will Kohnen, predsjednik Odbora za podmornice Društva za pomorsku tehnologiju (MTS), rekao je za Sky News da je model Titana "premašio granice" noseći pet putnika, zbog čega je kritizirao OceanGate još 2018.
"Ovo je jako tužno... Ako pogriješimo, pogriješimo i platit ćemo cijenu, ali ako se već u nešto upuštamo, moramo biti apsolutno sigurni u sebe. Jer, Titanov "novi koncept" za slanje ljudi na 4000 metara dubine jest nešto što nitko prije nije napravio", kazao je Kohnen i dodao:
"Ako želite pet putnika, to znači da morate točno baratati brojkama i biti svjesni ograničenja. OceanGate je išao strategijom "možemo to bolje i brže od zastarjelog principa" i pritom nikome u kompaniji nije smetalo što se krše međunarodna pravila."
Ipak, ne želi da se Titan otpiše u potpunosti kao model i temelj za budućnost.
"Ovo je doista novi dizajn, doista je vodilja."
Inače, Kohnen je bio glavni potpisnik pisma koje je MTS 2018. poslalo OceanGateu, te u njemu iznio sigurnosnu i regulatornu zabrinutost za Titan.
"Osnivač OceanGatea, Stockton Rush nije se složio sa sadržajem pisma, rekao je da regulatori guše inovacije", prisjetio se Kohnen.
Rush je jedan od petorice putnika koji su se uputili u ekspediciju. S koje se, dojam je, neće vratiti...
Službena stranica OceanGatea ne radi
Kompanija OceanGate u vlasništvu je nestale podmornice Titan, a na njoj je bio i njen osnivač Stockton Rush. Trenutno na njen račun dolaze kritike obitelji nestalih, ali i šire javnosti pa je možda to razlog zašto njena službena web stranica više ne radi. Ili je promet prema njoj toliko izražen da ne može podnijeti toliko posjetitelja.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare