U kakvom su smještaju bile i čime su hranjene životinje čije meso jedu, žele znati mnogi Nijemci, pokazalo je istraživanje objavljeno u četvrtak.
Istraživanje koje je naručila agencija dpa pokazalo je da 39 posto njemačkih građana želi takve pojedinosti, kada se radi o njihovom jelovniku.
Za 35 posto anketiranih te informacije nisu bitne, a 20 posto ih je ravnodušno. Ostatak se nije izjasnio. Mlađi ljudi osobito su zainteresirani za pojedinosti o uzgoju životinja prilikom posjeta restoranu, dok se za to zalaže svaki drugi gost u dobi od 18 do 35 godina.
Nasuprot tome, 55-godišnjaci i stariji smatraju to manje važnim, s tek nešto iznad 30 posto.
Više od polovine gostiju spremno je platiti više
Za većinu anketiranih način držanja životinje ima važnu ulogu u odluci da jedu ili ne jedu mesna jela u restoranu. Dvije trećine ih smatra da je važno ponuditi meso dobavljača koji su životinjama jamčili više prostora i pristup otvorenom.
Samo četvrtini je to nevažno ili manje značajno. Više od polovine ili 55 posto kaže da su također spremni više platiti više za meso od dobavljača s višom ocjenom uzgojnih uvjeta. Supermarketi već dugo imaju proširenu dobrovoljnu oznaku o uvjetima držanja životinja. Od sljedećeg ljeta uvodi se obvezni državni logo – u početku samo za svježu svinjetinu. Savezni ministar poljoprivrede Cem Oezdemir iz Zelene stranke namjerava to proširiti i na sektor restorana.
Socijaldemokrati i zeleni predlažu da se podaci o obliku uzgoja životinja uključe i na jelovnike, cjenike i obavijesti. Donji dom parlamenta Bundestag u petak će po prvi puta o tome raspravljati, ali je usvajanje neizvjesno prije novih izbora.
Ugostitelji ne žele pružati takve informacije. Oni su odbili nove zahtjeve označavanja vezane za uzgoj životinja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!